Mărcile private, produse care au muşcat din cota de piaţă a marilor branduri pe majoritatea segmentelor din industria bunurilor de larg consum (FMCG), şi-au redus ponderea în consum cu 0,3% în primul trimestru al acestui an, consemnând prima scădere în ultimul deceniu.
„În primul trimestru din 2017 mărcile private au avut o cotă de piaţă de 15,3% în totalul pieţei de FMCG, în scădere cu 0,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut“, explică Raluca Răschip, consumer goods & retail director în cadrul companiei de cercetare de piaţă GfK România.
Piaţa de produse de bunuri de larg consum este evaluată la 17-18 mld. euro anual, astfel că vânzările de mărci private pot fi estimate la 2,6-2,7 mld. euro anual, potrivit calculelor ZF.
Vânzările totale ale unor produse precum Pilos (brandul Lidl), Aro (Metro Cash & Carry) sau 365 (Mega Image) au crescut ca valoare pentru că şi piaţa FMCG a crescut anul trecut, însă ponderea lor în total este în declin. Evoluţia vine şi ca urmare a tendinţei consumatorilor români de a se orienta către produse mai scumpe ca urmare a creşterii veniturilor, iar preţul nu mai este principalul argument în procesul de consum.