Companii

Platforma eMAG Marketplace a atras, în prezent, peste 20.000 de IMM-uri. Compania estimează peste 40.000 de selleri înregistraţi, până la finalul anului acesta

Platforma eMAG Marketplace a atras, în prezent, peste...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

10.06.2020, 17:37 267

eMAG Marketplace a atras, în prezent, peste 20.000 de IMM-uri care şi-au dezvoltat afacerile accesând un nou canal de vânzare, iar până la finalul anului, eMAG estimează că vor fi 40.000 de selleri înregistraţi în platformă în toate ţările, anunţă compania.

Numărul înscrierilor noi în platformă a crescut cu 40% în ultimele trei luni, peste 3000 de IMM-uri având deja produsele listate sau fiind în curs de listare.

38% dintre business-urile din eMAG Marketplace sunt fondate de antreprenori cu vârsta cuprinsă între 20 şi 30 de ani şi alţi 36% dintre antreprenori au vârsta mai mică de 40 de ani. Companiile din marketplace au angajat, în medie, 2 oameni care lucrează exclusiv pentru vânzările generate de platformă, ceea ce însemna peste 40.000 de oameni direct implicaţi în dezvoltarea canalului de vânzare online şi în adresarea nevoilor clienţilor.

În 2019, clienţii eMAG au achiziţionat 13 milioane de produse din oferta sellerilor, cu 44% mai mult comparativ cu anul precedent, livrând peste 8 milioane de comenzi. De asemenea, vânzările celor peste 2000 mii de producători, întreprinderi sociale şi ONG-uri înscrise în programul Deschide România au crescut cu 20% în 2019 comparativ cu 2018. Programul va fi extins şi va include noi beneficii pe parcursul acestui an.

Categoriile de produse cu cele mai mari creşteri în 2019 faţă de anul precedent au fost: Do it Yourself – creştere cu 76%, Home & Deco – creştere cu 51%, Fashion & Beauty – creştere cu 49% şi Sport & Outdoor – creştere cu 37%.

Datele au fost prezentate în cadrul celui mai mare eveniment de ecommerce din regiune, Seller’s Day, care a reunit peste 3000 de selleri din 25 industrii, cu o cifră de afaceri cumulată de 7 miliarde de euro, într-o platformă virtuală utilizată în premieră în România.

„România are un potenţial enorm de creştere economică, susţinut prin dezvoltarea economiei digitale. Această componentă aduce valoare adăugată ridicată, are o dezvoltare importantă pe orizontală şi construieşte generaţia viitoare de antreprenori. Modelul de business Marketplace accelerează tot acest proces, dezvoltă antreprenorialul online şi susţine migrarea companiilor către economia digitală”, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Evenimentul a pus accent şi pe extinderea sellerilor români în afara ţării, prin integrarea lor în platformele eMAG Marketplace din regiune sau accesarea platformelor partenere Real.de (Germania), cDiscount (Franţa), ePrice (Italia) prin intermediul International Marketplace Network.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO