Companii

Pirelli: vanzari de 3 mil.euro pentru segmentul superior al pietei

13.12.2002, 00:00 61

Grupul italian Pirelli, al cincilea producator de anvelope din lume, estimeaza pentru acest an vanzari de peste 3 milioane de euro pe piata romaneasca.
"Trebuie sa centralizam toate datele, avand in vedere ca avem trei importatori in Romania, insa oricum vanzarile pe piata romaneasca au crescut fata de anul trecut cu mai bine de 80%, depasind 3 milioane de euro", a declarat Enrico Malerba, director Pirelli pentru Europa de Nord si Est.
Potrivit lui Malerba, cresterea vanzarilor se va mentine si anul viitor, insa nu la nivelul celei de anul trecut. "Oricum ar fi in 2003 vom inregistra o crestere de cel putin 20% a vanzarilor comparativ cu anul acesta", adauga Malerba, care exclude intrarea pe piata romaneasca a Pirelli prin activitati de productie in domeniul anvelopelor.
"Nu vom investi in Romania nici in deschiderea unor noi capacitati de productie, nici in preluarea vreunui producator local, ci vom investi in dezvoltarea retelei de dealeri si importatori", a mai spus Malerba, care a refuzat sa precizeze nivelul estimat al investitiilor.
Cota de piata a grupului italian pe piata romaneasca de anvelope este in prezent, potrivit propriilor estimari, de peste 7%.
"Noi ne adresam in principal segmentelor mediu si superior al pietei de anvelope. Astfel, detinem o cota de aproape 8% pe segmentul mediu si superior al anvelopelor pentru autoturisme si camionete si 6% in cazul anvelopelor pentru camioane" spune Dragos Sora, directorul comercial al Pneurom, cel mai nou importator al Pirelli pe piata romaneasca.
Piata romaneasca a anvelopelor noi este estimata de oficialul Pneurom pentru acest an la aproape 1,8 milioane de unitati, in crestere usoara fata de anul 2001. Cea mai mare parte, 1,35 milioane unitati este reprezentata de anvelopele pentru autoturisme si camionete.
"Ca segmentare, piata romaneasca este dominata de segmentul inferior, care reprezinta mai mult de trei sferturi. Mai mult, piata anvelopelor uzate a crescut la randul sau in ultimii ani, ajungand in acest an la aproape 1,3 milioane de unitati" mai spun oficialii importatorului roman Pneurom.
Prin intermediul acestuia producatorul italian a lansat si pe piata locala prima retea independenta de puncte de vanzare a anvelopelor Pirelli, a accesoriilor auto si a altor produse complementare, organizata dupa conceptul Key Point - unitati proprii, specializate, incluse in unitati comerciale mai mari (showroom, benzinarii, service-uri).
Acest concept, este dezvoltat de grupul Pirelli la nivel international, fiind prezent in tari din Europa de Vest, precum Spania, Marea Britanie, Ialia, Germania si din Europa Centrala si de Est, precum Serbia, Grecia, Rusia si acum, Romania.
"Pentru inceput, reteaua va cuprinde 14 distribuitori, urmand sa se dezvolte in functie de rezultatele obtinute. Pana la sfarsitul anului 2003, reteaua Key Point va fi extinsa pana la 30 de distribuitori si va avea o acoperire de 80% la nivel national", a adaugat Sora.
Grupul Pirelli este prezent pe piata romaneasca din anul 1995.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO