Companii

Pirelli a inceput cu 7 mil. euro investitia in fabrica de anvelope de la Slatina

23.11.2005, 19:53 27

Producatorul de anvelope Pirelli a subscris in luna septembrie 7,1 milioane de euro la capitalul social al Pirelli Tyres Romania, conform datelor Oficiului National al Registrului Comertului, bani ce urmeaza a fi folositi pentru finantarea constructiei unei noi fabrici de anvelope in Slatina.

"Scopul majorarii de capital de 7 milioane de euro este finantarea activitatilor de dezvoltare a Pirelli in zona, pentru a deservi cererea in crestere de pe pietele est-europene", declara oficialii Pirelli.

Pirelli si-a anuntat in vara acestui an intentia de a construi o fabrica de anvelope de inalta performanta la Slatina, unde se vor investi 110 milioane de euro. Noua unitate de productie urmeaza sa intre in functiune in cursul anului viitor, potrivit reprezentantilor companiei.

Tot la Slatina compania mai detine o fabrica de cord metalic si a mai avut o fabrica de cabluri si sisteme, pe care a cedat-o catre Goldman Sachs Capital Partners in cadrul tranzactiei prin care a vandut la nivel international divizia de Cabluri si Sisteme.

Fabrica de cord metalic a fost deschisa in aceasta vara. In acest proiect, italienii au investit impreuna cu grupul german Continental 40 de milioane de euro. Pirelli detine 80% din actiunile companiei Cord Romania (compania care opereaza fabrica de cord metalic), restul fiind reprezentat de participatia Continental.

Decizia deschiderii unei fabrici de cord metalic in orasul Slatina (a cincea pentru grupul italian la nivel mondial) a fost justificata de dezvoltarea in ultimii ani a mai multor fabrici de anvelope in zona Europei Centrale si de Est, ceea ce a determinat o crestere puternica a cererii de cord metalic.

Pe langa aceasta, existenta unei forte de munca ieftine pe piata romaneasca si costurile inca reduse cu utilitatile i-au convins pe italieni sa ridice miza si sa anunte investitii de 110 milioane de euro intr-o fabrica de anvelope de inalta performanta tot la Slatina. Decizia face parte din strategia Pirelli de expansiune a capacitatilor de productie in zonele si pietele cu cea mai mare crestere.

Este prevazut ca peste 90% din productia fabricii, care va avea 1.500 de angajati, sa fie destinata exportului, restul urmand sa fie livrat pe piata locala. Analistii estimeaza o crestere a pietei locale in anii viitori pe segmentul mediu si cel superior, al anvelopelor de inalta performanta.

Cheltuielile scazute cu forta de munca au atras si alte investitii importante din partea unor companii internationale de pe piata de componente auto. Grupul Continental (numarul patru in lume pe piata producatorilor de anvelope) a investit peste 140 de milioane de euro intr-o fabrica de anvelope la Timisoara, in timp ce Michelin (primul jucator din lume) a cumparat in anul 2001 doua fabrici de anvelope (Victoria Floresti si Silvania Zalau) si alte active ale grupului Tofan, printr-o tranzactie estimata la aproximativ 80 mil. $.

Alti jucatori importanti, precum Goodyear sau Bridgestone, sunt prezenti in Romania doar prin intermediul unor activitati comerciale.

Industria de componente auto din Romania ar putea creste de peste trei ori in urmatorii ani, de la nivelul de aproximativ 1,4 miliarde de euro la cat este situata in prezent. Investitorii straini activi pe piata spun insa ca trebuie depasite problemele legate de birocratia excesiva, administratia publica si cadrul legislativ. marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO