Companii

Pierderile vor fi cuvantul de ordine in fashion in acest an. Nimeni nu va scapa

Pierderile vor fi cuvantul de ordine in fashion in acest an

Vicentiu Zorzolan, directorul general al AAV Group: Vanzarile au scazut cu 35%-40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, varful fiind ianuarie-aprilie. (...) In acest an vom atinge nivelul de acum 2-3 ani si cred ca nici in 2010 nu va fi o revenire, ci atingerea fundului prapastiei.

29.06.2009, 00:00 65

Cine reuseste sa inchida pe zero anul acesta este fericit, spune omul de afaceri Vicentiu Zorzolan, care detine franciza magazinelor Esprit sau Springfield, argumentand ca vanzarile in retailul de fashion au scazut cu pana la 40% de la inceputul anului.

„Vanzarile au scazut cu 35%-40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, varful fiind ianuarie-aprilie. Cel mai afectat segment a fost cel mediu, dar revitalizarea consumului nu tine de noi si nici de promotiile, reducerile sau actiunile de marketing la care toate companiile din acest sector au incercat sa apeleze in ultima jumatate de an", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan, directorul general al AAV Group, companie care detine franciza pentru Esprit, Springfield, Cortefiel sau Peacocks.
Principalii factori care au contribuit la micsorarea vanzarilor in magazinele cu imbracaminte sau incaltaminte si accesorii sunt, potrivit lui Zorzolan, problemele de creditare si rata somajului, care in luna mai a ajuns la 5,8%.
Prima parte a acestui an a fost marcata de miscari importante in retailul de imbracaminte si incaltaminte, majoritatea jucatorilor fiind obligati sa isi schimbe radical strategia, atat de extindere, cat si de marketing pentru a face fata incetinirii ritmului de consum.
Exit-uri si tranzactii
Multe branduri, cum ar fi Toi& Moi, Pinko sau Aldo, s-au vandut, altele s-au retras din Romania, iar cele care au rezistat concurentei au fost nevoite sa isi ajusteze in jos veniturile de la luna la luna.
Deocamdata, AAV Group nu a inchis niciun magazin in urma pierderilor obtinute, dar analizeaza toate locatiile, o decizie in acest sens urmand sa fie luata in functie de evolutia afacerilor in acest an.
„Marjele de profit sunt in cadere libera. Cine reuseste sa inchida pe zero anul acesta este fericit, mai ales ca pierderile vor fi cuvantul de ordine in sectorul in care activam", spune Zorzolan, care, chiar daca a decis la inceputul anului cresterea cu 10% a preturilor in magazine, tot nu reuseste sa incheie pe profit.
Anul trecut, cele 12 spatii comerciale care comercializeaza articole de imbracaminte si lenjerie sub marcile Esprit, Springfield si Woman's Secret, au generat afaceri de aproximativ 13 milioane de euro, potrivit estimarilor anterioare ale companiei.
Tot anul trecut, Zorzolan a semnat contracte pentru doua branduri internationale, Cortefiel si Peacocks, deschizand in aceasta primavara trei magazine, in Suceava si Bucuresti, in urma unei investitii de un milion de euro.
2010, fundul prapastiei
Chiar daca planurile omului de afaceri includ si acum aducerea, in toamna, a brandului Marc O'Polo si deschiderea unor magazine in Constanta, Cluj si Timisoara, asta nu-l impiedica sa caracterizeze piata, la o scurta radiografie, ca „ajungand la nivelul de acum 2-3 ani si ca nici in 2010 nu va fi o revenire, ci atingerea fundului prapastiei".
Conform Comisiei Nationale de Prognoza (CNP), importurile de textile vor scadea anul acesta cu peste 25%, la o valoare 42 de miliarde de euro, articolele de imbracaminte contribuind cu 5% la aceasta diminuare.
Doar noile branduri aduse de Zorzolan il determina pe acesta sa estimeze un avans de 30% al vanzarilor in acest an, pana la 19 milioane de euro. Brandurile aduse de antreprenorul roman intra in competitie cu United Colors of Benetton, Pull and Bear sau Mango.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO