Companii

Piaţa de produse cosmetice a scăzut cu 13% în pandemie, vânzările nete coborând sub pragul de 4 mld. lei. Toate segmentele principale ale pieţei au scăzut, ritmul variind de la 5,8% la 29,9%. Cele mai puternice declinuri au fost înregistrate de segmentele premium şi produse profesionale

Piata de produse cosmetice şi de îngrijire a fost afectată de pandemie, mai ales cea offline. Dacă pui laolaltă on şi offline însă, piaţa din România a avut o evoluţie mai bună ca altele.

Piata de produse cosmetice şi de îngrijire a fost afectată de pandemie, mai ales cea offline. Dacă pui laolaltă on şi offline însă, piaţa din România a avut o evoluţie mai bună ca altele.

Autor: Cristina Roşca

10.05.2021, 20:15 620

În 2020, timp de mai multe luni, magazinele specializate de cosmetice şi saloanele de înfrumuseţare au funcţionat cu restricţii, după ce în lockdown au fost închise temporar.

Românii au cheltuit anul trecut 3,8 mld. lei pe produse cosmetice şi de îngrijire, cu aproape 13% mai puţin decât în 2019, arată datele ZF de la jucătorii din piaţă. Cifrele se referă la vânzările nete (fără TVA).

Declinul din primul an de pandemie a venit după o perioadă bună, de creştere pentru piaţa de profil, şi după ce la început de 2020 estimările erau optimiste. Apoi însă, criza generată de acest eveniment mondial a dus iniţial la închiderea unor magazine şi a saloanelor de înfrumuseţare, pentru ca ulterior activitatea lor să se desfăşoare cu restricţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO