Companii

Piata medicamentelor pentru disfunctii erectile creste cu 40% pe an

01.08.2005, 18:49 28

Piata romaneasca a medicamentelor destinate tratarii disfunctiei erectile (DE), disputata de trei dintre cele mai importante companii farmaceutice din lume, inregistreaza o crestere de peste 40% anual, spune Marius Savu, directorul general al filialei din Romania a companiei americane Eli Lilly.

Medicamentele pentru disfunctii erectile constituie unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei de profil in ansamblu, care a inregistrat anul trecut o rata de crestere de peste 30%.

"Unul din principalele motive pentru care piata medicamentelor destinate disfunctiei erectile creste cu un procentaj superior pietei farmaceutice in ansamblu este faptul ca aceasta nu depinde in nici o masura de vreun mecanism de compensare", a mai afirmat Savu, care ocupa si functia de presedinte al Asociatiei Romane a Producatorilor Internationali de Medicamente.

Valoarea estimativa a consumului acestei categorii de produse farmaceutice este de aproximativ 5 milioane de dolari (circa 4,3 mil. euro) anul acesta, trendul de crestere al pietei mentinandu-se relativ constant in ultimii ani.

Piata este impartita in momentul de fata intre compania britanica GlaxoSmithKline, liderul pietei farmaceutice romanesti, cu Levitra, compania americana Pfizer, liderul pietei farmaceutice mondiale, cu Viagra, si compania Eli Lilly din Statele Unite, cu Cialis.

Medicamentele destinate disfunctiei erectile sunt medicamente etice, eliberate cu ajutorul unei prescriptii medicale.

"Pacientii din Romania au inceput sa constientizeze necesitatea unui tratament adecvat, lucru care a contribuit, de asemenea, la cresterea accentuata a pietei. In acelasi timp, accesul la informatie al consumatorilor s-a imbunatatit in ultima perioada", a mai explicat Savu.

Conform estimarilor companiei, bazate pe numarul de unitati comercializate, numai sub 5% din cei aproximativ doua milioane de barbati din Romania cu varsta de peste 40 de ani care sufera de o anumita forma de disfunctie erectila beneficiaza de un tratament corespunzator. Rata redusa de tratament care se inregistreaza in prezent confera tocmai potentialul acestei piete.

"In prezent nu exista motive pentru care aceasta piata sa nu-si continue ritmul de crestere consemnat in ultima perioada", a precizat Savu.

Primul dintre cele trei produse destinate tratamentului disfunctiei erectile care a intrat pe piata romaneasca a fost Viagra, considerat un deschizator de piata, urmat de Cialis, care a intrat pe piata romaneasca in primavara lui 2003. In luna ianuarie a anului trecut, GSK a introdus pe piata romaneasca Levitra.

Conform reprezentantilor Eli Lilly, Cialis detine o cota de piata de aproximativ 27% in prezent.

"Vanzarile Cialis pe piata romaneasca au totalizat 600.000 de dolari in 2004, estimarile pentru anul in curs indicand depasirea pragului de un milion de dolari", a relatat Savu.

Reprezentantii Pfizer si GSK nu au furnizat informatii referitoare la vanzarile Viagra, respectiv Levitra.

In exercitiul financiar incheiat in martie, GSK a detinut o cota de 10,5% din piata farmaceutica romaneasca, Pfizer a inregistrat o cota de piata de 6%, iar Eli Lilly aproximativ 2,7%, conform datelor companiei Cegedim, citate de Mediafax.

La nivel mondial, Viagra a inregistrat vanzari de peste 1,5 miliarde de dolari anul trecut, in timp ce Cialis a generat vanzari de aproximativ un miliard de dolari de la lansarea sa, in urma cu 2 ani. Pana in urma cu 2 ani, piata a fost dominata categoric de Viagra, unicul medicament de profil la nivel mondial. Avand preturi apropiate (Levitra este cu circa 20% mai ieftina decat Viagra si Cialis), medicamentele mizeaza pe atuuri diferite pentru a castiga piata. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO