Companii

Piaţa de telemedicină a crescut puternic în 2020, în contextul pandemiei, 7-8% din volumul total de 65 - 70 de milioane de consultaţii, trimiteri şi reţete fiind derulat prin consultaţii online

Piaţa de telemedicină a crescut puternic în 2020, în...

Autor: Roxana Rosu

29.03.2021, 10:01 559

Oferta de servicii de telemedicină din România a accelerat în 2020, cu precădere în al doilea semestru, estimările fiind că 7-8% din volumul total de consultaţii, trimiteri şi reţete s-a derulat anul trecut prin canale online.

Potrivit Telios Care, unul dintre principalii furnizori de servicii telemedicină pentru angajaţi din România, anual în cabinetele medicilor de familie şi cele de specialitate, de stat şi private, sunt efectuate circa 65 - 70 de milioane de consultaţii, trimiteri şi reţete.

„Ne aşteptăm ca aceste cifre să continue să crească, în contextul în care românii s-au obişnuit să apeleze la servicii medicale online şi apreciază uşurinţa prin care le accesează. Credem că cele două modalităţi prin care pot fi accesate serviciile medicale, în clinici şi la distanţă, vor creşte împreună şi îşi vor alimenta dezvoltarea reciproc. Telemedicina va prelua multe din cazuri şi le va direcţiona pe cele mai complexe în clinici şi la analize de laborator şi imagistică, iar intrările din clinici vor genera accesări ale serviciilor la distanţă pentru interpretări şi consulturi ulterioare”, spune Philip Choban, CEO, Telios Care.

Pentru anul în curs, Telios Care se aşteaptă la o creştere cu 100% a accesării serviciilor sale.

Serviciile de telemedicină au ajutat la prevenirea infectării cu Sars Cov-2, prin consultanţii la distanţă, dar şi a agravării unor probleme medicale, în condiţiile în care  multe persoane au evitat şi amânat vizitele la medic, cu consecinţe grave pe termen lung.

Telios Care a înregistrat anul trecut o creştere de 10 ori a numărului utilizatori de servicii de telemedicină, încheind anul cu 75.000 de beneficiari care lucrează în domenii precum retail, IT, servicii financiare, producţie, transport şi agricultură. Compania estimează pentru 2021 o dublare a numărului de pacienţi prin includerea serviciilor Telios în produse de asigurări şi abonamente medicale, precum şi prin vânzări directe la companii.

Cei mai mulţi dintre românii care au avut anul trecut nevoie de un consult de specialitate şi au apelat la servicii de telemedicină au trebuit să trateze probleme de sănătate care au ţinut de: medicină generală, nutriţie, ginecologie, dermatologie şi psihologie.

Circa 80% dintre beneficiarii serviciilor medicale la distanţă nu au avut nevoie să continue procesul medical cu un consult în clinică sau la cabinetul medicului.

Telios Care a adăugat anul trecut în portofoliu 6 specialităţi medicale, respectiv ORL, Endocrinologie, Reumatologie şi Urologie, Nefrologie, Diabet şi Boli Metabolice. Totodată, a adăugat a treia line de consultaţii, prin apel video, (pe lângă linia telefonică şi linia de mesaje online) şi a inclus posibilitatea de a genera trimiteri medicale recunoscute de asigurători pentru analize de laborator şi imagistică.

„În 2021 vom adăuga 10 specialităţi medicale, printre care Neurologie, Pneumologie, Oftalmologie şi Radiologie, şi vom continua să extindem echipa medicală, pe măsura creşterii cererii. Vom adăuga o serie de servicii noi pentru a îmbunătăţi şi uşura accesul la medicină de specialitate, în special cu ajutorul aparatelor medicale la distanţă. Estimăm ca, în cursul lui 2021, să introducem noi servicii, din care să generăm un număr adiţional de pacienţi”, spune Adrian Danciu, Director Medical, Telios Care

La nivel mondial, potrivit companiei de consultanţă şi cercetare Fortune Business Insights, piaţa de telemedicină a fost evaluată la 41,6 miliarde de dolari în 2019, cu o creştere de peste 90% în 2020, pe fondul impactului generat de pandemia de COVID-19. În următorii 7 ani, estimările vizează o creştere anuală de peste 25%, de la 79,79 miliarde de dolari în 2020, la 396,7 miliarde de dolari în 2027.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO