Companii

Piaţa de publicitate dă semne de creştere „sănătoasă”; online-ul, cel mai important avans

Piaţa de publicitate dă semne de creştere...

Autor: Luiza Chiroiu

03.06.2015, 12:24 320

Piaţa de publicitate românească a făcut primii paşi spre o creştere sănătoasă anul trecut, iar digitalul a înregistrat cel mai dinamic ritm de creştere dintre toate mediile, de 10%, potrivit raportului Media Fact Book 2015.

Piaţa publicităţii din România a urcat cu 2,6% în 2014 comparativ cu 2013, de la 305 milioane euro la 313 milioane euro.

„E o creştere mică, dar sănătoasă, pe care te poţi baza”, spune Alexandra Olteanu,  managing director al agenţiei Initiative.

Companiile au cheltuit cu 10% mai mult în publicitatea online anul trecut faţă de 2013, şi anume 51 milioane euro.

Online-ul a luat 19% din investiţiile în publicitate, liderul rămânând însă televiziunea, care a avut 63% din piaţă. Investiţiile în publicitatea TV s-au situat la 198 milioane euro, în urcare cu 3% faţă de 2013.

Cel mai important declin a fost înregistrat de print, sector care a scăzut cu 10%, la 17 milioane euro.

Piaţa radio s-a redus uşor, de la 19 milioane euro la 18 milioane euro, iar publicitatea outdoor a consemnat o coborâre asemănătoare, de la 28 milioane euro la 27 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO