Românii au cheltuit anul trecut aproape 450 de milioane de euro pe biciclete, haine pentru sală şi echipamente de munte, piaţa echipamentelor sportive crescând cu 12,5% faţă de 2017 şi cu peste 50% faţă de 2014, arată calculele ZF pe baza datelor oferite e compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Piaţa de profil este împărţită de jucătorii specializaţi precum Hervis, Intersport şi Decathlon, cu magazinele monobrand - Adidas, Nike -, cu cele online şi cu lanţurile de hipermarketuri. Pe fondul unui apetit crescut al românilor pentru sport, nume noi continuă să intre în România, numărul jucătorilor specializaţi dublându-se în ultimii 4-5 ani.
„Segmentul de retail de articole sportive are un potenţial enorm de dezvoltare pe piaţa locală. În România, ponderea celor care practică sport în mod regulat este sub 10%, faţă de 70% în Austria sau în alte ţări din Europa“, a spus recent Cătălin Pozdarie, CEO al Hervis România, unul dintre cei mai puternici jucători din domeniu.
Reducerea TVA la produse alimentare la 9% (în 2015) şi la bunuri non-alimentare la 19% (în 2017) a făcut ca românii să aibă mai mulţi bani pentru cheltuieli non-esenţiale cum ar fi echipamentele sportive.
Trendul ascendent urmează să se menţină până în 2023, apetitul românilor pentru sport urmând să ducă piaţa la 560 de milioane de euro, conform estimărilor Euromonitor care arată că pragul de jumătate de miliard de euro va fi depăşit în anul viitor.