Companii

Piaţa de 2 miliarde de lei a suplimentelor alimentare, sub lupa Consiliului Concurenţei

Piaţa de 2 miliarde de lei a suplimentelor alimentare,...

Autor: Georgiana Mihalache

11.01.2022, 00:07 927

Diferenţa dintre medicamentele eliberate fără prescripţie (OTC) şi suplimentele alimentare nu este clar indicată în promovarea produselor, lucru care duce la confuzia consumatorilor români, după cum reiese din­tr-un studiu al Consiliului Concurenţei pe piaţa medica­mentelor şi a suplimentelor.

„Trebuie adoptate reglementări pentru a se elimina confuzia dintre medicamente şi suplimente alimentare“, spune Concurenţa, care aduce astfel în discuţie un subiect discutat şi la evenimentul ZF Health&Pharma în toamna lui 2021.

Autoritatea de Concurenţă a atras atenţia asupra lipsei de date centralizate privind efectele secundare ale folosirii suplimentelor alimentare, mai ales în combinaţie cu medicamente sau alte produse farmaceutice. În total, suplimentele şi vitaminele generează vânzări de 2 mld. lei anual, potrivit Euromonitor.

Cumulat, la toate posturile de televiziune moni­torizate de CNA, durata medie zilnică de difuzare a spoturilor publicitare referitoare la medicamente şi suplimente alimentare în 2020 a fost de 45 de ore pe zi, în plus cu 35% faţă de 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO