Companii

Piata ciocolatei fierbinte atrage si jucatori romani

06.03.2003, 00:00 31

Ciocolata calda, produs care a intrat relativ recent in obiceiurile consumatorului roman, fiind adus si promovat mai ales de companiile multinationale, este si in atentia producatorilor autohtoni, care care incearca sa-si faca loc pe piata.
Pana nu de mult, aceasta piata - estimata la aproximativ 18 milioane de dolari- era dominata de un singur jucator, La Festa International, care a si inceput sa produca din luna februarie a acestui an, la Valenii de Munte. La sfarsitul anului a intrat pe aceasta piata si Elite Romania.
O companie mai mica, compania Alex & Comp. SRL, prin marca de ciocolata Alex, a inceput sa se strecoare intre jucatorii internationali prin intrarea, recenta, in retelele de supermaket.
Alex & Comp. a avut in 2002 o cifra de afaceri de 4,3 milioane de dolari, cu 30% mai mare ca in 2001, cand a fost de 3,3 milioane de dolari.
"Cresterea cifrei de afaceri a companiei se explica atat prin cresterea vanzarilor de produse proprii, sustinuta de echipa de vanzari si schimbarea imaginii produselor, cat si prin cresterea vanzarilor pe celelalte produse distribuite in Galati si Braila," a declarat directorul de marketing al companiei Laura Matei.
Compania mai produce zahar vanilat, vopsea pentru oua, esente alimentare, coloranti si conservanti alimentari sub marca Alex, precum si condimente Fain si bomboane sub marca For Fun. De asemenea, compania distribuie si produsele altor companii, printre care se numara Orkla Foods, Scandia, Mandy, BegaPam, PanGrup, Propast si Ulker.
Compania a fost infiintata in urma cu opt ani, actionarii sai fiind doua persoane fizice din Galati. Pentru anul 2003, Alex & Comp. si-a propus acelasi ritm de crestere de 30% pe care l-a inregistrat anul trecut.
"Investitiile din acest an vizeaza modernizarea si marirea capacitatii de productie actuale, largirea echipei de vanzari si actiuni specifice de marketing pe produsele proprii. Un obiectiv strategic pentru 2003 il reprezinta intrarea cu produse proprii in retelele de vanzare de tip key account (i.e. retelele mari), acest lucru venind ca o prelungire a actiunilor de anul trecut de schimbare a imaginii produselor Alex & Comp," a mai spus Matei.
Intrarea pe rafturile supermarketurilor presupune, de cele mai multe ori, renuntari la marje ale profitului. Cu toate acestea, intrarea pe lista de produse a unui supermarket inseamna adeseori cresteri importante ale vanzarilor. Altfel spus, desi profitul pe unitatea de produs este mai mic, volumul vanzarilor fiind mai mare, rezulta, implicit, un profit superior. Conditiile de livrare si standardele impuse de supermarketuri sunt destul de restrictive si creeaza dependenta, daca nu sunt dublate de activitati paralele de comert.
"Vrem sa intram in aceste retele in special cu baza pentru mancaruri, care ne asigura un rulaj mai bun, nu putem intra cu toate produsele," a spus Matei. Pe segmentul condimentelor, compania concureaza cu Podravka, Knorr si Maggi.
claudia.covaci@zf.ro   

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO