Companii

Piata alarmelor auto scade cu 30%, la 4 milioane de euro

14.06.2009, 14:39 21

Falcon Electronics, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de accesorii auto cu afaceri de 14 mil. euro in 2008, estimeaza pentru acest an un declin de peste 30% al pietei alarmelor, comparativ cu anul anterior, in conditiile unei piete auto in scadere.

"Piata sistemelor de securitate auto a inregistrat o scadere de 30% in primele cinci luni ale anului. Media lunara de sisteme de securitate comercializate de Falcon in primele cinci luni ale anului a atins 1.200 de unitati", a spus Cristian Filip, directorul de marketing al Falcon Electronics.
Intreaga piata a atins o valoare medie lunara de 3.000 de unitati, potrivit datelor companiei.
La nivelul primelor patru luni vanzarile de autoturisme noi au inregistrat un declin de peste 50% fata de perioada similara a anului trecut, la 44.558 de unitati. In aceeasi perioada inmatricularile de masini second-hand au atins un nivel de aproape 100.000 de unitati, in avans cu 71% comparativ cu intervalul ianuarie-aprilie din 2008, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari ale Vehiculelor.
In 2008 piata alarmelor auto a inregistrat un declin de 6%, la 6,2 mil. euro fata de 6,6 mil. euro in 2007, potrivit statisticilor Falcon, care a detinut o cota de piata de aproximativ 40%, potrivit propriilor informatii. "Scaderea pietei din 2008 a fost influentata de modificarea taxei de prima inmatriculare din ultimul trimestru ce a determinat implicit si o scadere a volumului de vanzari pentru sistemele de securitate", a spus Filip.
Falcon estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2009 piata sistemelor de securitate va ajunge la 4,3 mil. euro, in scadere cu 30% comparativ cu anul precedent.
Sistemele de securitate se impart in patru categorii - cele de ultima generatie, cu pornirea motorului din telecomanda, sisteme cu comunicare bidirectionala cu pager, sisteme clasice cu telecomenzi cu trei sau patru butoane si sisteme care folosesc telecomenzile originale ale autovehiculelor.
"Aproximativ 60% dintre clienti se orienteaza catre sistemele care indeplinesc functiile de baza. In acelasi timp 7% dintre clientii Falcon sunt utilizatori care folosesc sistemele cu functia de pornire a motorului din telecomanda. Alti 25% din clienti prefera sa foloseasca telecomanda originala a masinii restul orientandu-se catre telecomenzile cu pager", a spus Filip
Pretul mediu pentru clientul final al unui sistem de securitate comercializat de Falcon este de 750 de lei, iar al pietei este de 700 de lei.
Aproximativ 40% din clienti isi accesorizeaza sistemul de securitate fie cu senzori suplimentari si module optionale de ridicare a geamurilor, fie pentru aprinderea luminilor din telecomanda.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO