Companii

Piaţa de 1,4 mld. euro a serviciilor medicale private, „scena” pentru tranzacţii de zeci de milioane de euro. Fady Chreih, CEO Regina Maria: Odată cu dezvoltarea marilor jucători din top trei, presiunea pe jucătorii medii va fi şi mai mare – fie să vândă, fie să se nişeze doar pe anumite servicii foarte specializate

Piaţa de 1,4 mld. euro a serviciilor medicale private,...

Autor: Mirabela Tiron

31.10.2016, 00:08 1091
Fady Chreih, CEO Regina Maria: Odată cu dezvoltarea marilor jucători din top trei, presiunea pe jucătorii medii va fi şi mai mare – fie să vândă, fie să se nişeze doar pe anumite servicii foarte specializate. Sunt multe companii pe pierdere care încearcă de mult timp să se vândă, fără succes.
 
Piaţa serviciilor medicale private aproape s-a triplat în opt ani şi a ajuns la 6,5 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro) în 2015, o evo­luţie cu care „se pot lăuda” puţine industrii din România într-o perioadă marcată de o criză economică, de tăieri de salarii şi restructurări masive.
 
Creşterea pieţei şi gradul destul de mare de fragmentare au dus la o efervescenţă a achziţiilor, astfel că, potrivit calculelor ZF, în numai doi ani au fost sem­nate tranzacţii de 200 de milioane de euro. Toate aceste „mişcări” schimbă ra­portul de forţe între ju­că­­torii din top 20, companii care con­trolează o treime din piaţă şi care au asigurat „felii” mai mari din acest sector operatorilor MedLife, Regina Maria, Affidea sau Dia­verum, ce şi-au consolidat poziţia prin preluări.
 
„MedLife s-a dezvoltat 70% prin des­chideri proprii şi 30% prin achiziţii, viitorul con­solidării este reprezentat de mixul dintre cele două”, afirma Mihai Marcu, preşedintele MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO