Companii

Philips si-a marit vanzarile de electronice cu 60% in primele noua luni

27.10.2003, 00:00 23

Divizia de consumer electronics a filialei din Romania a producatorului olandez de aparatura electronica Philips Electronics a realizat in primele noua luni ale anului o crestere de 60% a vanzarilor. Cresterea este estimata ca va continua si in ultimul trimestru, potrivit directorului general al diviziei de electronice a Philips Romania, Petronius Secareanu.
"Principala problema pe care am avut-o a fost disponibilitatea marfii. Altfel spus, nu am avut indeajuns de multa marfa pentru a acoperi cererea existenta pe piata. Cred ca aceasta situatie a fost resimtita si de concurentii nostri si a fost fara indoiala determinata de explozia sistemelui de credit de consum", a declarat Petronius Secareanu, director general al diviziei de consumer electronics a Philips Romania.
Potrivit acestuia, la baza cresterii au stat produsele entry-level, adica cele aflata la baza gamei oricarui producator, care au un pret mai redus.
"Exista in general doua categorii de consumatori. Sunt pe de o parte cei care nu au mai avut acces la acest gen de produse electronice si care sunt interesati de produsele foarte ieftine. Acestia nu sunt fideli unei marci si pentru ei nu conteaza marca. A doua categorie sunt clientii interesati de o marca, cei care vor ca produsele pe care le cumpara sa le satisfaca anumite cerinte. Acestia intra de fapt in targetul nostru, avand in vedere ca produsele noastre sunt pozitionate in segmentul mediu si superior al pietei", a mai spus Secareanu.
Televizoarele au fost in primele trei trimestre ale anului cel mai vandut produs al diviziei consumer electronics a Philips Romania. "Cele mai vandute raman televizoarele cu diagonale de 20 si 21 de inci (51 si 54 de centimetri a€“ n. red), insa se remarca o crestere a interesului pentru diagonale mai mari", a completat Secareanu. Potrivit acestuia, sistemele home-cinema cu DVD au cunoscut la randul lor cresteri puternice."Pana acum educatia slaba a romanilor in ceea ce priveste aceste sisteme a fost principala piedica in dezvoltarea pietei, mai degraba decat lipsa de finantare" a mai spus Secareanu.
Anul trecut grupul olandez Philips Electronics a realizat o cifra de afaceri de peste 60 de milioane de euro in Romania, ceea ce corespunde unei cresteri de 20% fata de anul 2001. Cresterea estimata de oficialii companiei pentru acest an era de 25%. Philips Electronics este prezenta in Romania cu patru din cele cinci divizii de produse care isi desfasoara activitatea in intreaga lume: produse electronice a€“ consumer electronics, sisteme medicale, produse electrocasnice si de ingrijire personala si nu in ultimul rand divizia de iluminat. Singura divizie de produse care nu este reprezentata local, este divizia de Semiconductori.
La fel ca si la nivel mondial, cea mai mare pondere in activitatile Philips Romania a fost anul trecut reprezentata de divizia de produse electronice si cea de sisteme medicale, fiecare cu cate o treime.
In ceea ce priveste divizia de iluminat,  grupul olandez desfasoara in Romania un joint-venture la Timisoara cu societatea Elba - Philips Elba Street Lighting. De asemenea Philips produce in Romania de mai multi ani, la societatea Solectron din Timisoara, si telefoane fixe de ultima generatie, DECT (terminale digitale fara fir destinate telefoniei fixe), pana acum fiind produse mai multe milioane de unitati.
Concurentii Philips Electronics pe piata romaneasca sunt, la fel ca si la nivel mondial, grupurile japoneze Sony si Matsuhita sau cele sud-coreene LG Electronics, Samsung si Daewoo Electronics.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO