Companii

Philips merge pe mana "Internetului mobil", a compatibilitatii si a divertismentului

07.09.2000, 00:00 12



Cuvintele-cheie ale strategiei Philips in privinta produselor electronice de larg consum ar fi Internet Mobil, compatibilitate si distractie, a rezultat din prezentarile facute la inceputul saptamanii la Scheveningen de catre oficialii companiei.

Pe de alta parte, concernul olandez intentioneaza sa se mentina in zona productiei de masa, chiar daca este cunoscut ca un pionier al tehnologiilor celor mai avansate.

De aceea, de exemplu, cele trei noi modele de telefoane mobile pe care le va lansa in aceasta toamna vor avea toate functionalitati WAP, desi exista si tehnologii mai avansate, GPRS si UMTS. Strategia Philips este sa vina cu produsele care se cer de catre cat mai multi consumatori si numai in momentul cand cererea devine semnificativa, au explicat specialistii de marketing ai companiei. Standardul UMTS ar urma sa ocupe portiuni importante din piata incepand din 2002-2003.

Internetul mobil, cred oficialii Philips, va exploda in urmatorii ani, de la punctul zero de anul trecut urmand sa se ajunga in 2005 la peste un miliard de utilizatori. In 2010, veniturile obtinute de telefonia mobila din transmisii de date vor depasi veniturile din transmisii vocale.

Divizia de electronice de larg consum a concernului olandez Philips continua sa obtina o crestere anuala de circa 10% , desi caderea monedei europene in raport cu dolarul a dus la cresterea pretului produselor grupului, si in special a componentelor electronice de la furnizori, a anuntat Guy Demuink, vicepresedinte executiv la Royal Philips Electronics.

Conferinta de doua zile de la Scheveningen, langa Haga, dedicata exclusiv noilor produse electronice Philips, arata tendinta spre "natural", atat din punct de vedere tehnologic, cat si ca design.

"Naturaletea" in privinta tehnologiei inseamna pentru Philips in special comandarea diferitelor aparate prin voce, nu prin apasare pe butoane. Noile telefoane Philips, Xenium 9@9, Ozeo 8@8 si Az@lis ofera posibilitatea "formarii" numerelor prin comenzi vocale, precum si "intrarea" pe Internet printr-o comanda vocala, iar meniul poate fi rulat pe ecran sub forma unui carusel de imagini grafice simple.

Specialistii Philips considera ca in viitor noile tehnologii vor permite nu doar accesarea, ci si navigarea pe internet pe telefonul mobil prin comenzi vocale.

Ei cred ca potentialul distractiv al noilor tehnologii este mare, estimand ca in 2002 20-30% din utilizatorii de telefoane mobile le vor folosi pentru jocuri.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO