Companii

Petrolistii se bat in lansari pe o piata a lubrifiantilor de 320 mil. euro

17.10.2007, 20:51 29

Petrom, cea mai mare companie romaneasca, si MOL Romania, filiala locala a grupului ungar MOL, incearca sa castige cote importante pe segmentul vanzarilor de uleiuri de motor, o piata de 320 mil. euro, dar care se confrunta cu vanzari anuale in scadere.
Petrom se asteapta la o crestere de 15% a vanzarilor de lubrifianti, dupa lansarea unei noi game de produse de la 1 septembrie. Gama care se va numi Petrom Motor Oil va inlocui sortimentele RO3, noile produse urmand sa fie comercializate in supermarketuri, magazine specializate si service-uri auto Dupa lansarea acestei noi game de produse, Petrom se asteapta la cresterea cu 3 puncte procentuale a cotei de piata detinuta pana la un nivel de 18%. Tot incepand cu 1 septembrie MOL a lansat gama de lubrifianti MOL Dynamic care ar putea majora cota de piata detinuta de companie pe acest segment la aproximativ 10% pe piata locala.
"Piata de uleiuri auto cumuleaza aproximativ vanzari de 320 de milioane de euro si este impartita in cote egale intre vanzarile pe segmentul auto si vanzarile in domeniul industrial. Ca volum, aceste vanzari reprezinta aproximativ 160.000 de tone comercializate anual", a declarat Heinrich Novak, directorul departamentului de lubrifianti din cadrul Petrom. Potrivit reprezentantilor Petrom, piata de profil este intr-o usoara scadere generata mai ales de noile tehnologii cu care vin echipate masinile pe care consumatorul roman le cumpara. Practic, acestea maresc perioada de timp in care este necesara schimbarea uleiului, ducand astfel la scaderea vanzarilor. Pe de alta parte, potrivit reprezentantilor MOL, tocmai aceasta innoire tehnologica, forteaza companiile petroliere sa investeasca in noi produse de acest tip.
"Cresterea vanzarilor de lubrifianti MOL a fost spectaculoasa. Cota de piata din 2004 a fost de 2,4%, in anul 2005 inregistrand o triplare a acestei valori pana la 7,2%. Trendul crescator al vanzarilor a majorat valoarea cotei de piata la peste 9% in 2006 si 2007", au declarat reprezentantii MOL. In aceste conditii, valoarea vanzarilor MOL pe acest tip de produs este de aproximativ 32 de milioane de euro.
Lubrifiantii MOL se comercializeaza in toate benzinariile MOL, dar si in service-uri auto sau prin distribuitori.
In cazul Petrom, vanzarile de lubrifianti reprezinta 2% din totalul vanzarilor de carburanti. Potrivit informatiilor companiilor din piata, vanzarile totale de carburanti sunt de aproximativ 4 miliarde de litri, din care Petrom controleaza o cota de piata de aproximativ 30% prin reteaua de benzinarii. Conform acestor informatii, vanzarile Petrom de lubrifianti ar fi de 24.000 tone de lubrifianti si aduc anual in companie aproximativ 48 de milioane de euro. Aceste informatii sunt calculate exclusiv pentru vanzarile de lubrifianti prin reteaua de benzinarii a Petrom.
Reprezentantii Petrom se gandesc si la posibilitatea de a intra cu noua gama de lubrifianti si pe pietele externe unde compania este deja prezenta prin lanturi de benzinarii.
Prima piata pe care Petrom o va aborda va fi Bulgaria, dar reprezentantii companiei nu au precizat si un interval de timp pentru indeplinirea acestui obiectiv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO