Companii

Petrescu, City Grill: Businessul nu este suficient de matur pentru un parteneriat cu un fond de investitii

29.11.2007, 16:03 32

"Nu suntem inca la nivelul la care sa fie interesant un exit sau un parteneriat. In primul rand cred ca businessul nostru nu este suficient de matur, iar pretul pe care l-am putea obtine nu ar fi cel mai bun in momentul de fata", a declarat Dragos Petrescu, proprietarul City Grill. Omul de afaceri nu a oferit informatii referitoare la fondurile de investitii care au curtat afacerea City Grill pana in acest moment.
Mai mult de atat, compania detine sprijinul bancilor pentru majoritatea investitiilor pe care le realizeaza. "Avem un business transparent, cu audit financiar intern si extern, lucru care ii determina pe partenerii nostri bancari sa fie foarte deschisi, mai ales ca finantarea tine de proiect, si nu de volum. Mai mult de 50% din sumele alocate investitiilor vin din creditele bancare", spune Petrescu.
Cu toate ca Petrescu nu dezvaluie la cat evalueaza grupul de firme pe care il administreaza, sustinand ca deocamdata este greu de estimat din cauza dinamismul acestui business, estimarile cifrei de afaceri pentru 2010 se ridica la peste 20 mil. euro, dublu fata de cat se asteapta pentru anul acesta.
"Daca lucrurile merg conform planului actual de dezvoltare, peste trei ani afacerile vor depasi cu mult 20 de milioane de euro", anunta Petrescu.
Lantul de restaurante City Grill, care detine sase locatii anul acesta, se va dezvolta in 2008 prin deschiderea altor doua restaurante in Capitala, in fostul sediu al Primariei Sectorului 2 si in fosta Biblioteca Metropolitana, ambele fiind locatii proprietate privata.
Prima locatie va fi deschisa in urma unei investitii de peste doua milioane de euro, in real-estate si amenajari.
"Componenta de real-estate este foarte mare. De obicei noi investim intre 250 si 500 de mii de euro in starea cladirii si in mobilier si echipamente de bucatarie", explica Petrescu. Pe langa restaurante, compania va mai deschide un boutique-hotel sau birouri si apartamente rezidentiale, decizia urmand sa fie luata ulterior de conducerea companiei.
"Pana in 2015 conceptul City Grill va merge in linie dreapta, intrucat majoritatea contractelor noastre au termen pana in 2015-2020, asadar vom continua extinderea intr-un ritm normal, pe care sa-l putem sustine, de aproximativ doua restaurante pe an", mai spune Petrescu.
Tot pentru 2008 proprietarul restaurantelor vizeaza extinderea cu cate o locatie in Chisinau si Sofia, pentru Petrescu piata din Bulgaria fiind foarte avantajoasa chiar si pentru achizitii, intrucat "este exact cu trei ani in urma Romaniei, atat ca real-estate, cat si ca obiceiuri ale consumatorilor".
Grupul va deschide anul viitor si doua cafenele, pe care probabil le va da in franciza, locatiile preferate fiind atat cladirile mari de business, cat si zonele cu trafic intens, fara a fi luate in calcul zonele comerciale de tip mall, intrucat, potrivit lui Petrescu, "aceasta piata va fi prima in declin". City Grill mai are, pe langa cele sase restaurante, doua cafenele, dintre care una este in franciza. Totalul vanzarilor City Grill ajunge anul acesta la 7,5 mil. euro.
Targetul mediu-superior va fi acoperit de lantul de restaurante Buongiorno, care pana in 2010 va ajunge la 10 unitati, in urma unei investitii de 4 mil. euro.
" In momentul de fata negocierile sunt in stadiul final, locatiile unde vom deschide restaurantele Buongiorno situandu-se in cartierele din apropierea centrului, cu un potential imens, foarte putin exploatat", spune Petrescu. Investitia pe locatie se va incadra in media de 400 de mii de euro. Investitia in aceste restaurante va fi recuperata in cel putin cinci ani.
"Pe piata restaurantelor mai este suficient loc pentru alte locatii. Daca ai resurse umane si financiare sa mai deschizi 500 de restaurante in Bucuresti, toate vor fi pline", este de parere Dragos Petrescu.
Si piata hoteliera este mica, mai ales pe partea hotelurilor de trei stele, unde grupul City Grill va investi in achizitia unei locatii turistice de business.
"Noi vrem sa ne pozitionam la trei stele, intrucat ne adresam clientului mediu. Piata este insuficienta, motiv pentru care clientii aleg hoteluri mai scumpe de patru stele", adauga Petrescu.
Competitorii City Grill pe piata bucuresteana sunt lantul de restaurante La Mama, Trattoria Il Calcio sau Ruby Tuesday.

"Orasul" lui Petrescu

n City Grill - opereaza in prezent sase restaurante. 2008 inseamna deschiderea altor doua locatii in Capitala si extinderea lantului in Chisinau si Sofia;
n Buongiorno - primul restaurant a fost deschis in urma cu doua saptamani. Pana in 2010 lantul de restaurante va numara 10 locatii, investitia ridicandu-se la 4 mil. euro;
n City Cafe - anul viitor Petrescu va deschide alte doua cafenele, investitia intr-o cafenea fiind de pana la 150 de mii de euro.
n Heritage - Dragos Petrescu detine un pachet de actiuni de 6% la "Restaurantul Bancherilor";
n Caru' cu bere - Anul trecut restaurantul a fost redeschis in urma unui program de renovare de 1,5 mil. euro
n City Hotel - Grupul se va extinde si pe piata hoteliera, prin deschiderea unui hotel de tip tirolez la Predeal si a unuia in Capitala. Investitia pe acest segment se ridica la 7 mil. euro.

Noul pariu al lui Dragos Petrescu este industria hoteliera, omul de afaceri intentionand sa dezvolte mai multe hoteluri pe segmentul de trei stele, despre care spune ca nu este suficient de bine acoperit in prezent

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO