Peste 1.500 de camioane circulă zilnic pe şoselele României pentru a alimenta magazinele din comerţul modern, iar majoritatea acestora sunt deţinute de companiile de transport partenere cu care lucrează retailerii. O singură companie din comerţul modern cu dominantă alimentară are şi flotă proprie.
În cazul celorlalţi, fiecare jucător din comerţul modern lucrează cu mai multe companii specializate de transport, existând retaileri care externalizează aceste servicii chiar către câteva zeci de transportatori.
Dacă în cazul operaţiunilor de logistică unii jucători preferă să fie proprietari, în timp ce alţii preferă să lucreze cu companii de profil, la transport un singur lanţ de magazine - Metro Cash & Carry - are şi flotă proprie de maşini. Spre deosebire de ceilalţi însă, grupul german are un model de business diferit, mai exact nu se adresează clientului final, ci revânzătorilor şi jucătorilor din HoReCa. Astfel, clienţii Metro Cash & Carry sunt, de cele mai multe ori, companii, nu persoane fizice.