Companii

Pernod Ricard lanseaza pe piataabsintul

02.02.2005, 00:00 37

Pernod Ricard Romania a adus recent pe piata romaneasca absintul, o bautura de 68 de grade in ale carui arome se regasesc anasonul in combinatie cu diverse plante aromatice.
"Pernod Absinthe va avea o distributie exclusiva, urmand sa fie vandut numai in locatii HoReCa premium", spune Corneliu Valsan, general manager, Pernod Ricard Romania, unul dintre primii trei producatori din industria mondiala a bauturilor. Targetul de vanzri pentru acest an este estimat la aproximativ 600 de sticle, pretul recomandat de raft fiind de doua milioane de lei.
"Pernod Absinthe se toarna printr-o lingurita perforata in care se pune un cub de zahar. Zaharul se flambeaza dupa care se adauga apa. Lichidul capata o nuanta alb laptoasa", spune Valsan. Pernod Absinthe este precursorul bauturilor contemporane pe baza de anason - pastis, ouzo, sambucca.
Absintul dateaza de la sfarsitul secolului 18 cand un  doctor Pierre Ordinaire a creat o reteta pe baza de anason, fenicul, musetel, coriandru, alte ingrediente si cel mai important "wormwood" (artemisia absinthium), macerate in alcool. Numele "wormwood" vine din germana - wermut care inseamna 'preserver of the mind' (conservant al mintii). Bautura a fost la un moment dat interzisa in anunite tari.
Absintul este un simbol al boemei franceze de mai bine de 200 de ani, avand o traditie in barurile si cafenelele pariziene.
Pernod Ricard mai are in portofoliu marcile Pernod, Chivas Regal - premium whisky, Jameson - whiskey irlandez, Seagram's Gin, Havana Club - rom, Martell - cognac, Amaro Ramazzotti - bitter si Wyborowa - vodka.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO