Companii

PepsiCo: consumul local de ice-tea de patru ori mai mic fata de Ungaria

31.03.2009, 17:21 120

Vanzarile de ice-tea (ceaiul gata-preparat), cel mai dinamic segment al pietei de bauturi racoritoare din Romania, vor creste cu 20% in acest an, dupa ritmuri anuale de crestere de aproape 60-70%, potrivit estimarilor PepsiCo International, compania care detine in joint-venture cu Unilever brandul Lipton. „Piata de ice-tea aproape a explodat in Romania in ultimii ani, fiind cea mai dinamica, dupa ritmuri de crestere double-digit (de doua cifre - n. red.)", a declarat Dana Iordache, marketing manager al PepsiCo International, care a precizat ca vanzarile de ice-tea s-au majorat cu 60% anul trecut fata de 2007. Desi la nivel mondial ceaiul reprezinta 36% din totalul vanzarilor de bauturi racoritoare, nivel similar cu cel detinut de apele minerale si plate, potrivit datelor companiei de cercetare Canadean citate de Pepsico, in Romania consumul anual de ice-tea pe cap de locuitor este mult mai scazut, comparativ cu statele din Europa de Vest si chiar cu tarile est-europene. Un roman consuma in medie intre 2-2,5 litri de ice-tea/an, in timp ce in cazul Ungariei consumul ajunge la aproape 8 litri/an. Pentru Europa de Vest ponderea este si mai ridicata, atingand anual aproximativ 10-12 litri/locuitor. Si in cazul sucurilor cu 100% continut de fruct (juice) consumul in Romania este mult sub media UE, ceea ce explica si ritmurile mari de crestere ale companiilor pe piata. Cel mai dezvoltat segment din piata soft drinks (non-alcoolice) este cel al bauturilor carbogazoase. In 2007, consumul de sucuri carbogazoase atingea in medie aproape 55 de litri/locuitor, depasind consumul raportat in cazul apei minerale, potrivit datelor producatorilor. Cele mai mari companii de pe piata romaneasca de ice-tea sunt Pepsi, care detine brandul Lipton in joint-venture cu Unilever, si Coca-Cola, care promoveaza marca Nestea, segmentul de ice-tea fiind estimat in prezent la peste 150-200 de milioane de euro. Lipton si Nestea detin o cota de aproape 92% din piata de ice-tea din Romania, potrivit datelor Pepsico.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO