Companii

Pe ce tipuri de produse marcă privată dau banii românii

Pe ce tipuri de produse marcă privată dau banii românii

Autor: Cristina Roşca

14.09.2013, 20:54 1315

Mai bine de jumătate din cele două miliarde pe care românii le cheltuie pe produse mărci private, "no-name" dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate, merg către produse alimentare, restul banilor fiind împărţiţi pe băuturi, produse de îngrijirea locuinţei şi produse de îngrijire personală.

Mărcile private Aro, 365 sau K-Classic au început să fie tot mai prezente în coşurile de cumpărături ale românilor în perioada crizei financiare, când preţul a devenit principalul argument în procesul de achiziţie. Astfel, dacă în 2004-2005 românii căutau brandurile iar mărcile private aveau doar 1% din comerţul local, aceste produse no name au ajuns la o pondere de 12 pro­cente la finalul lui 2012. România este de altfel una dintre pieţele unde mărcile private au cea mai rapidă ascensiune, ponderea lor crescând doar în ultimul an pentru care există date de la 9% la 12%.

După ce au cucerit categorii de piaţă mai puţin vizibile şi unde importanţa bran­dului este mică, pre­cum şerveţelele de hârtie sau condimentele, mărcile pri­vate atacă principalele seg­mente de pe piaţa bunu­rilor de larg consum. Astfel, mărcile private au ajuns în topul celor mai vândute branduri în cadrul unor categorii unde până acum câţiva ani nume consacrate făceau legea, cum sunt iaurtul, laptele sau săpunul şi pasta de dinţi. 

Citiţi mai multe pe zfcorporate.ro.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO