Companii

Pe ce sectoare „pariază“ debutanţii în afaceri. Atelierele auto sunt pe primul loc

Topul domeniilor (conform cod CAEN) în care au fost înfiinţate cele mai multe SRL-D-uri până la finalul lunii iunie 2013

Topul domeniilor (conform cod CAEN) în care au fost înfiinţate cele mai multe SRL-D-uri până la finalul lunii iunie 2013

Autor: Corina Mirea

13.07.2013, 12:02 820

Ateliere auto, firme de con­strucţii, restaurante, „labora­toare“ de pâine sau prăjituri şi saloane de în­fru­museţare, sunt doar câteva dintre businessurile pe care au „pa­riat“ tinerii ce au înfiinţat din 2011 şi până în prezent aproape 8.800 de SRL-D-uri (afacere de la zero pentru tinerii debutanţi în afaceri).

Începând cu anul 2011, guvernul a lansat un program de sprijinire a micilor antreprenori, prin care acor­dă o finanţare nerambursabilă de până la 10.000 de euro persoa­nelor cu vârste de sub 35 de ani care vor să îşi deschidă o afacere, cu obligaţia ca noul business să creeze cel puţin două locuri de muncă.

Cel mai atractiv model de afaceri pentru tinerii din Ro­mâ­nia este atelierul de întreţinere şi repa­rare a autove­hi­cu­lelor, aproape 480 de SRL-D-uri având această ac­tivitate (adică circa 5,5% din numărul total de afaceri debu­tante înfiinţate până în luna iunie a acestui an).

„Cred că cei mai mulţi au ales să îşi deschidă ateliere auto pentru că businessul se pretează sumei, nu prea mari de altfel, pe care o primesc de la stat. În plus, unul dintre motive ar putea fi şi posibilitatea de a adera la o reţea inte­grată, de a deschide o franciză, practic, ei sunt nişte aderenţi la brandurile pe care le pot repre­zenta. Şi mai sunt şi cazuri în care o astfel de afacere este facili­tată de spaţiul pe care îl deţin tinerii, dacă locuiesc la casă“, spune profesorul Dumitru Miron, decanul Facultăţii de Relaţii Econo­mice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice.

Practic, cei care îşi deschid mici ateliere pot solicita marilor companii de întreţinere a autovehiculelor dreptul de a opera sub brandul acestora, în sistem de franciză (plătind periodic o sumă stabilită anterior prin contract).

 

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 08.07.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO