Paul Pop a apărut în catalogul Top 100 Tineri Manageri în 2006, primul an de apariţie a catalogului, iar la acea dată lucra în cadrul Rompetrol. La zece ani distanţă, Paul Pop este antreprenor şi a avut în 2014 afaceri de 117 milioane de euro cu firma Rottco Consult. Anul trecut, Rottco Consult a vândut 100.000 de tone de carburant, din care 80% a fost motorină, iar cota sa de piaţă a fost de 1,5% din piaţa de distribuţie de carburanţi.
„Peste cinci ani, consider că voi fi suficient de tânăr pentru a mai conduce Rompetrol Downstream. Peste 10 ani însă, când piaţa din România va arăta cu totul altfel, în cel mai rău caz mă văd consultant într-o companie petrolieră internaţională. În cel mai bun caz, mă văd într-o poziţie antreprenorială“.
În urmă cu zece ani, Paul Pop stătea în biroul său din Piaţa Victoriei, povestea despre o reţea matură de staţii pe care o construise pentru Rompetrol, dar şi despre viitorul său, pe care îl vedea, în cel mai bun caz, în zona antreprenorială. Zece ani mai târziu, Paul Pop stă în biroul său dintr-o vilă de pe malul lacului Străuleşti şi povesteşte despre ce a făcut în ultimii zece ani şi despre cum planul său antreprenorial a devenit realitate.
Paul Pop îşi descrie viaţa profesională ca pe un continuu start-up. Pop este de profesie inginer chimist; a terminat facultatea în 1992 şi s-a angajat la Rafo, de unde a plecat la Lukoil, la mijlocul anilor ’90, când compania rusească a venit în România şi l-a recrutat ca director de strategie şi import-export. După ce a lucrat acolo doi ani, a mai petrecut un an la Romoil şi în 2000 s-a mutat la Rompetrol, unde a început de la zero construcţia unei staţii de retail. Astăzi, Rottco, businessul său, vinde carburanţi exclusiv wholesale către transportatori, staţii particulare, agricultori sau distribuitori.