Companii

Patronul Omega-Tehnoton a cumparat Constructii Feroviare Moldova

22.09.2005, 18:37 118

Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri Iasi, detinuta de patronul grupului de firme Omega Tehnoton, Maricel Popa, a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al societatii Constructii Feroviare Moldova, in urma unei licitatii organizate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

"Preluarea societatii Constructii Feroviare Moldova a fost visul meu de acum patru-cinci ani. Vreau ca aceasta societate sa ramana a Iasiului. Asta in primul rand. In al doilea rand, eu detin doua societati care au mare legatura cu profilul firmei CF Moldova. Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri Iasi are ca obiect principal de activitate constructii de infrastructura, iar la Tehnoton se produc o serie pe piese pe care CF Moldova le foloseste in lucrarile contractate", a declarat Maricel Popa.

In privinta planurilor de viitor, omul de afaceri este deocamdata rezervat.

"Vom vorbi peste o luna cand toate procedurile specifice unei astfel de achizitii se vor finaliza. Deocamdata sunt o serie de clauze de confidentialitate care nu imi permit sa ofer mai multe detalii", a precizat patronul grupului de firme Omega Tehnoton.

Valoarea tranzactiei a fost de 8,1 miliarde de lei vechi (circa 225.000 de euro), dar cumparatorul a preluat si datorii de peste 600 mld. lei vechi (peste 16 mil. euro). Societatea este insa foarte atractiva datorita proprietatilor imobiliare detinute. "Constructii Feroviare Moldova are in portofoliu 60 de unitati imobiliare dispuse de la Barlad pana la Vatra Dornei pe o suprafata de peste 30 de hectare de teren. La toate acestea se adauga baza materiala din dotare, adica utilajele si masinile de profil, majoritatea destul de noi", a declarat Paul Butnariu, directorul general al CFM.

La licitatie a mai participat si Somes SA, companie membra a grupului Serviciile Comerciale Romane, detinut de omul de afaceri Stefan Vuza.

AVAS a stabilit ca pretul initial de pornire a licitatiei sa fie 13 miliarde de lei vechi (peste 360.000 de euro), insa cei doi ofertanti au anuntat inca inainte de a participa ca suma este prea mare in comparatie cu situatia reala a societatii.

"Restantele de peste 600 de miliarde de lei trebuie luate serios in calcul si de aceea suma de privatizare este usor exagerata", declara Stefan Vuza.

Conform datelor Ministerului Finantelor, Constructii Feroviare Moldova a avut anul trecut o cifra de afaceri de 335 mld. lei vechi (8,2 mil. euro) si datorii totale de peste 500 mld. lei vechi (12 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO