Companii

Patrick Leamy, CFO Agrana: De la drone care acţionează pentru protecţia plantelor cu precizie milimetrică, la imagini din satelit şi maşini de recoltat automate – totul este posibil în domeniu

Perspective postpandemie pentru agrobusiness, un proiect editorial al ZF susţinut de PwC

18.11.2021, 00:06 180

Actuala pandemie şi măsurile de carantină totală impuse în 2020 au adus în lumină importanţa industriei alimentare locale ca parte a infrastucturii critice naţionale.

A devenit clar că susţinerea unei industrii alimentare locale este parte importantă a sistemului naţional de securitate alimentară – devenind astfel o prioritate pentru orice guvern sau parlament.

Industria zahărului din România a înfruntat multe bariere şi crize. De peste 20 de ani, Agrana România a dovedit rezilienţă şi hotărâre în sprijinirea continuă a culturii sfeclei de zahăr şi a producţiei de zahăr din România. Autorităţile române – Ministerul Agriculturii şi Agenţia de Plăti în Agricultură – s-au dovedit a fi parteneri serioşi pentru cultivatorii de sfeclă şi suntem încrezători că sfecla de zahăr va fi susţinută şi în următoarea perioadă de aplicarea Politicii Agricole Comune 2023-2027.

Toţi partenerii din sector sunt de acord că susţinerea culturii sfeclei de zahăr şi a producţiei de zahăr este parte a interesului naţional de menţinere a unei aprovizionări continue cu alimente – o responsabilitate socială şi economică de cea mai mare importanţă.

Ca parte a lanţului de aprovizionare cu alimente de bază şi vitale, suntem încrezători că industria alimentară şi implicit cea a zahărului din România vor continua să se dezvolte într-un context postpandemic, devenind mai reziliente şi prietenoase cu mediul.

Compania Agrana a pornit pe acest drum al reducerii amprentei de carbon în unităţile de producţie până în 2040. De asemenea, până în 2050 se va atinge obiectivul propus privind neutralitatea CO2 prin reducerea emisiilor de gaz cu efect de seră pe întreg lanţul de aprovizionare cu materie primă.    

Agrana este hotărâtă să continue să acţioneze responsabil şi să investească pentru reducerea emisiilor dăunătoare. Pentru atingerea acestui deziderat, compania a stabilit un plan derulat pe parcursul a trei ani pentru reducerea semnificativă a consumului de energie în toate sucursalele din România.

Suntem înconjuraţi de tehnologie şi, vrem sau nu, va trebui să ţinem pasul, altfel devenim irelevanţi şi pierdem în faţa competiţiei.

Din câmp pe masă, întregul ciclu de cultură agricolă - producţie, distribuţie - trece prin transformări tehnologice care îmbunătăţesc randamentele agricole, micşorează amprenta de carbon, culturile devin organice şi protejează mediul încojurător, asigurând şi o alimentaţie mai sănătoasă.

De la drone care acţionează pentru protecţia plantelor cu precizie milimetrică la imagini din satelit pentru supravegherea culturii şi maşini de recoltat automate – totul este posibil în această industrie.

Reducerea consumului de energie şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în procesarea materiei prime şi în logistică, acestea sunt şi ele supuse unui proces continuu de adaptare la noi tehnologii care măresc eficienţa şi protejează mediul.

Ca industrie depinzând de o cultură agricolă, este necesară creşterea capacităţii de a rezista crizelor provocate de fenomenele climatice extreme, de atacurile de boli şi insecte asupra plantelor, de pandemii. Este absolut necesar să menţinem aprovizionarea neîntreruptă, altfel vom vedea oamenii în stradă.

Agrana a investit şi va continua să investească în utilizarea completă a întregului material agricol recoltat în vederea transformării acestuia în produse valoroase, cerute de consumatori şi cu valoare adăugată mare – carbohidraţi, proteine, fibre, minerale. Cu cât suntem mai eficienţi, mărim gradul de utilizare a materiei prime şi obţinem produse de calitate, cu atât vom reduce reziduurile şi vom avea succes comercial.

Am identificat din timp tendinţa consumatorilor de a deveni mai responsabili şi mai interesaţi de un consum sustenabil şi de o alimentaţie cât mai sănătoasă. În acest scop, vom continua dezvoltarea produselor organice pentru toate segmentele de clienţi, în promovarea unei alimentaţii sănătoase.

Totodată, compania va continua investiile în digitalizare şi în instruirea continuă a celei mai preţioase resurse pentru o companie – resursa umană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO