Companii

Pata de culoare a Salonului auto de la Bucuresti: luxul

08.09.2003, 00:00 25


Orice salon auto din lume reprezinta dincolo de orice, o afacere. O afacere pentru toti participantii la acest salon, fie ei organizatori, expozanti si nu in ultimul rand, vizitatori. Cei mai castigati la editia din acest an a salonului din Bucuresti ar trebui sa fie, se pare, vizitatorii, care vor avea ocazia sa vada "live" cateva marci la care pana acum doar visau.


Dupa moda ultimilor ani si cel mai mare eveniment automobilistic din Romania, Salonul Auto beneficiaza in aceasta editie de un "rebranding". Printre organizatori a intrat societatea franceza AMC Promotion, cea care organizeaza si Salonul Auto de la Paris.


Primul lucru la care s-a lucrat a fost chiar denumirea, din acest an manifestarea care in mod traditional era numita SAB (Salonul Auto Bucuresti) urmand sa se transforme in SIAB (Salonul International Auto Bucuresti).


"Editia din acest an a va aduce o serie de noutati, printre care si participarea in premiera a sase marci", a declarat Brent Valmar, presedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).


Potrivit acestuia, printre masnile expuse in premiera la Bucuresti vor figura marci de lux precum Bentley si Lamborghini - marci care sunt aflate sub umbrela grupului Volkswagen, al carui reprezentant pe piata locala este chiar compania Porsche Romania al carei director general este Valmar - dar si Morgan si Gordon. In plus, Maserati si Ssang Yong, marci aduse pe piata locala de grupul Auto Italia, vor fi la randul sau prezente in premiera la SIAB.


Marea absenta la salonul auto din acest an este fara indoiala cea a marcilor aflate in divizia auto a grupului tiriac - Chrysler, Ford, Hyundai, Jeep, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Smart. Explicatia oferita de oficiali a fost promovarea unei strategii mai puternice in teritoriu, care urma sa implice fonduri sustinute.


Marcile care vor fi prezente cu standuri la editia din acest an a Salonului au profitat insa de lipsa celor din cadrul grupului tiriac si si-au marit in cea mai mare parte suprafata de expunere. Ramane de vazut cate dintre premierele mondiale care vor fi prezente la Salonul Auto de la Frankfurt care va incepe saptamana aceasta, se vor regasi si la Romaero Baneasa, unde va avea loc SIAB 2003.


Noutati vor aduce in mod sigur si producatorii locali. Astfel, Dacia va fi prezenta, potrivit vicepresedintelui Constantin Stroe, cu primul model Dacia dotat cu airbag, si cu “inca o supriza".


Cei125 de expozanti vor beneficia de o suprafata de 38.000 metri patrati, cu 10% mai mare decat in 2001.


Alte noutati ale editie din acest an sunt reprezentate de pavilionul sectorului moto unde vor fi prezente marci precum Harley Davidson, Honda, Yamaha, Aprilia si Peugeot Motorcycles. In plus, exista un spatiu de peste 1.500 de metri patrati pentru autoutilitare si o pista de 2.500 de metri patrati cu denivelari si obstacole destinata autovehiculelor cu tractiune integrala.


Salonul se va desfasura intre 26 septembrie si 5 octombrie, iar pretul de intrare este de 80.000 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO