Companii

Paralela 45 se asteapta la o crestere de 13% in euro a afacerilor anul acesta

27.10.2003, 00:00 27

Agentia de turism Paralela 45 anticipeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 8,5 milioane de euro, in crestere cu 13% fata de anul trecut, care s-a incheiat cu vanzari de 7,5 milioane de euro. Veniturile provin in mare parte din turism, dar si din comert, constructii si imobiliare a€“ alte domenii de activitate ale firmei.
Compania a avut anul trecut un profit de 2,5 miliarde de lei (80.000 euro) si pentru acest an asteapta un nivel similar.
"Profitul este relativ redus datorita investitiilor destul de mari facute in ultimii trei ani: doua sedii in Bucuresti, un complex de vile si terenuri in Neptun si un teren in Predeal pentru demarara unei investitii in 2004", spune Alin Burcea, presedintele firmei.
Veniturile din ticketing (vanzari de bilete de avion) ale agentiei reprezinta 40-45% din total si au crescut constant in ultimii ani, adauga el.
"Anul acesta foarte multi romani au plecat sa-si petreaca vacantele in strainatate si una dintre cele mai cerute destinatii a fost Spania, in timp ce Antalya a trecut in plan secund. Pentru 2004 avem in vedere Egiptul", spune Burcea.
Paralela 45 este cunoscuta ca agentie de turism, insa compania este implicata si in comert, constructii si imobiliare: este unic distribuitor al produselor pentru copii Chico (biberoane, carucioare, suzete) si are un departament specializat de antrepriza generala in constructii.
La Neptun, Paralela 45 detine un complex de vile si apartamente pentru vanzare si inchiriere si a achizitionat un teren si la Predeal unde va demara anul viitor o investitie similara.
Investitiile au fost finantate partial din surse proprii si partial din credite de la Banca Romana de Dezvoltare a€“GSG.
"In perspectiva, dorim sa extindem reteaua de vanzari, sa crestem activitatea de incoming (sosirile de turisti straini) si de corporate (contractele cu firmele). De asemenea intentionam sa implementam un program pentru a facilita distributia", spune Burcea. El sustine ca nu intentioneaza sa vanda compania, ci doar "sa atrag un partener, care sa contribuie cu capital".
Paralela 45 a fost infiintata in 1990 si in prezent are o cota de piata de 5-7%, potrivit lui Burcea. Principalii competitori sunt agentiile de turism Happy Tour, Marshall Turism, Eximtour, Atlantic, Ali Baba Tours.
Alin Burcea evaluaza brandul companiei pe care o conduce la 3 mil.$. "Estimarea nu este rezultatului unui studiu de piata, ci este o estimare personala, facuta in functie de investitiile pe care le-am facut in 12 ani de activitate in publicitate, si promovare, multiplicate cu un coeficient caracteristic pietei", explica el.
Pe piata romaneasca nu exista inca metode bine puse la punct de evaluare a unui brand.
Agentia aloca anual in jur de 100.000 de dolari pentru marketing si publicitate.
"Participarea la targul de turism de la Romexpo ne va costa 10.000 de dolari. De la inceputul acestui an pana acum am mai participat la 14 targuri, la Berlin, la Madrid, la Milano, Moscova. Am fost prezenti si la targuri in Cehia si Ungaria", spune Burcea, care in 2001 si 2002 a fost secretar de stat in Ministerul Turismului.
Paralela 45 are 68 de angajati. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO