Companii

Paralela 45 creste cu 20% in euro

19.01.2004, 00:00 20

Agentia de turism Paralela 45 a incheiat anul 2003 cu o cifra de afaceri de 9 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2002, potrivit datelor furnizate de companie.
Veniturile provin in mare parte din turism, dar si din comert, constructii si imobiliare si alte domenii de activitate ale firmei.
"Pentru segmentul de turism, anul 2003 a fost mai bun decat 2002, atat la sosiri cat si la plecari", a spus Alin Burcea presedintele agentiei de turism. Cifra de afaceri pe 2002 a fost de 7,5 mil. euro.
Pentru acest an, conducerea agentiei si-a propus deschiderea de noi birouri in Bucuresti si in alte orase ale tarii.
"In 2003, circa 75% din activitate a fost distributie a productiei, deci anul acesta vom dezvolta revanzarea", a spus Burcea.
Tot anul acesta, agentia va mari numarul de destinatii pentru cursele charter. "In 2003, agentia a organizat curse charter in Egipt, Costa Brava, Antalya, Creta. La acestea se vor adauga incepand cu acest an, Dubrovnik si Rimini", spune Burcea, care in 2001 si 2002 a fost secretar de stat in Ministerul Turismului.
Paralela 45 este cunoscuta ca agentie de turism, insa compania este implicata si in comert, constructii si imobiliare: este unic distribuitor al produselor pentru copii Chicco (biberoane, carucioare, suzete) si are un departament specializat de antrepriza generala in constructii.
La Neptun, Paralela 45 detine un complex de vile si apartamente pentru vanzare si inchiriere si a achizitionat un teren si la Predeal unde va demara o investitie similara. Investitiile in aceste proiecte au fost finantate partial din surse proprii si partial din credite de la Banca Romana de Dezvoltare - GSG.
Principalii competitori ai agentiei paralela 45 sunt  Happy Tour, Marshall Turism, Eximtour, Atlantic, Ali Baba Tours. Paralela 45 are aproape 70 de angajati.
Potrivit ultimelor date furnizate, veniturile din activitatea de ticketing (vanzarea de bilete de avion) depasesc 40% din total vanzari, dupa ce au crescut de la an la an.
"In perspectiva, dorim sa extindem reteaua de vanzari, sa crestem activitatea de incoming (sosirile de turisti straini) si de corporate (contractele cu firmele)", a adaugat Burcea.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO