Companii

Pandemia nu ţine cont de notorietatea brandului. Vânzările H&M în România au scăzut cu 20% în 2020, singurul declin de la intrarea pe piaţă acum un deceniu

Pandemia nu ţine cont de notorietatea brandului....

Autor: Cristina Roşca

03.02.2021, 16:30 191

♦ Retailerul de modă are în România 57 de magazine offline, anul trecut nefiind închise sau deschise unităţi noi ♦ Compania a obţinut în anul financiar 2020 (1 decembrie 2019 – 30 noiembrie 2020) afaceri de 2,1 mld. coroane suedeze, adică 208 mil. euro la cursul actual.

Vânzările gigantului suedez H&M, unul dintre cei mai importanţi jucători din moda locală şi in­ter­naţională, au scăzut anul trecut cu 20%, până la 2,1 mld. coroane suedeze (208 mil. euro). În lei, declinul este de 18%, potrivit raportului anual al companiei. Aceasta este singura scădere postată de businessul H&M în România într-un deceniu de activitate, în care compania a crescut constant şi şi-a dezvoltat operaţiunile offline şi online.

Declinul înregistrat de grup pe piaţa locală în contextul pandemiei de COVID-19, eveniment care a dus la închiderea temporară a magazinelor offline timp de mai multe luni, este în linie cu cel postat de grup la nivel mondial. Mai exact, afacerile companiei au scăzut tot cu 20%, la 187 mld. coroane suedeze (18,4 mld. euro). „Pandemia a afectat puternic vânzările grupului H&M, în special în trimestrul al doilea când magazinele au fost închise temporar pe majoritatea pieţelor. Per total, aproximativ 80% dintre magazine au fost închise în acele luni“, potrivit raportului anual al H&M aferent anului financiar 2020 ce a început la 1 decembrie 2019 şi s-a încheiat la 30 noiembrie anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO