Companii

(P) Grupul Jidvei a mizat pe comunicare, investiţii şi inovaţie în 2019

(P) Grupul Jidvei a mizat pe comunicare, investiţii şi...

Autor: Publicitate

13.12.2019, 15:06 398

Anul acesta, Jidvei a sărbătorit 20 de ani de la privatizarea companiei. Pe parcursul întregului an, prin acţiuni şi demersuri de amploare, echipa Jidvei a celebrat  aceşti 20 de ani în care evoluţia şi dezvoltarea companiei au fost posibile datorită curajului de a face lucrurile altfel, de a completa tradiţia cu beneficiile tehnicii moderne şi, nu în ultimul rând, de a privi mereu spre viitor. Două decenii marcate printr-o amplă campanie de comunicare care a început în primăvara acestui an sub sloganul „Primul loc e doar primul pas”.

20 de ani de pasiune, efort şi muncă susţinută, dublate de o viziune de business, îndrăznesc să spun, curajoasă, în centrul căreia s-au aflat şi se vor afla mereu respectul pentru arta vinului şi pentru pământul din care viţa-de-vie îşi trage seva, respectul pentru oameni şi pentru comunitate. Jidvei este astăzi nu doar cel mai mare producător român de vinuri, dar mai ales o mare familie care reuneşte o echipă stabilă de profesionişti dedicaţi, parteneri şi colaboratori de tradiţie şi, desigur, pe toţi cei care iubesc vinurile noastre. De altfel, Jidvei este o afacere de familie în cel mai pur sens al cuvântului. Astăzi, trei generaţii ale familiei mele sunt implicate în conducerea companiei”, a spus Claudiu Necşulescu, preşedintele Grupului Jidvei.

Recolta acestui an a fost generoasă atât din punctul de vedere al calităţii strugurilor, cât şi în ceea ce priveşte cantitatea acestora. În campania de recoltare din toamnă care s-a desfăşurat între 9 septembrie şi 17 octombrie 2019, au fost recoltate peste 30 milioane de kilograme de struguri din care Jidvei estimează obţinerea a peste 20 milioane de litri de vin. Strugurii de pe suprafaţa cultivată care se întinde pe 2.500 de hectare au fost recoltaţi manual cu ajutorul unei forţe de muncă impresionante, peste 800 de oameni, dar şi mecanizat cu 13 combine, Grupul Jidvei deţinând unul dintre cele mai mari şi moderne parcuri de maşini, cu un grad de mecanizare de aproximativ 90%. 

Ultimul cules al anului a avut loc la începutul lunii decembrie, fiind recoltate 10 hectare de Traminer roz, special păstrate pentru producerea vinului de gheaţă, pentru care au fost mobilizaţi 420 de oameni. Activitatea acestora a început la primele ore ale dimineţii, la temperaturi situate sub -8 grade Celsius şi s-a încheiat în mai puţin de patru ore.

Graţie investiţiilor constante şi a preocupării permanente pentru îmbunătăţirea proceselor şi tehnicilor de vinificare, calitatea vinurilor noastre a crescut an de an, iar în 2019, Jidvei a obţinut 105 medalii în cadrul unora dintre cele mai prestigioase competiţii de profil din lume: 43 de medalii de aur, 36 de medalii de argint şi 26 de medalii de bronz şi menţiuni.

Totodată, 2019 a adus o încununare a eforturilor ultimilor ani prin vinurile Owner’s Choice Ana Sauvignon Blanc 2018 şi Jidvei Fetească Regală 2009, singurele vinuri din ţara noastră distinse cu Marea Medalie de Aur la Concours Mondial de Bruxelles. Cu aceste distincţii extrem de importante, Jidvei a devenit primul producător român de vinuri care obţine această performanţă deosebită în cadrul unuia dintre cele mai prestigioase şi riguroase concursuri internaţionale.

Jidvei mizează pe inovaţie şi investiţii în tehnologii moderne, iar în 2019 acestea au continuat cu modernizarea laboratorului de analize şi control. Pornind de la conceptul sustenabilităţii şi de la principiile ergonomice, laboratorul a fost dotat cu echipamente care permit condiţii controlate de mediu, instrumente analitice care furnizează rezultate rapide pentru toate etapele procesului de producţie şi echipamente pentru evaluarea stabilităţii fizice şi microbiologice a vinurilor.

Tot anul acesta, Jidvei a demarat modernizarea Cramei Bălcaciu, un proiect extrem de important care a presupus achiziţia unei coloane de distilare a vinului cu o capacitate de 40.000 l/24H, precum şi automatizarea liniei de îmbuteliere de 3.000 sticle/oră, extinderea capacităţii de stocare şi de învechire a distilatelor – peste 2.000.000 l. O componentă majoră a proiectului o reprezintă valorificarea reziduurilor obţinute în urma presării strugurilor (biomasa) prin centrala de gazeificare – coloana de distilare foloseşte aburul produs din peleţii de corzi, asigurând întregul consum de energie termică şi electrică pentru această cramă.

Întrucât Grupul Jidvei s-a angajat să îmbunătăţească continuu procesele de producţie, să reducă emisiile de carbon şi să păstreze resursele naturale, principalele obiective ale leadership-ului constau în strategii prietenoase cu natura: responsabilizarea socială cu privire la importanţa agriculturii durabile; restabilirea echilibrului natural prin sprijinirea diversităţii şi limitarea intervenţiei chimice, gestionarea produselor secundare din viticultură (70% din materialul lemnos este tocat  şi utilizat ca îngrăşământ natural şi sursă de humus, iar 30% ca sursă de energie), gestionarea durabilă a apei (reducerea cantităţii de apă utilizată la tratamentele fitosanitare), adaptarea sectorului viticol la schimbările climatice (înfiinţarea de plantaţii cu soiuri rezistente la stres climatic).

Una dintre cele mai importante etape ale procesului de reîmprospătare a identităţii vizuale care a avut loc anul acesta şi care a coincis cu prima etapă a campaniei „Primul loc e doar primul pas” a fost integrarea noii arhitecturi a etichetelor de produs, care a presupus îmbunătăţirea şi alinierea tuturor etichetelor gamelor existente. Au fost modificate conform noii grafici de arhitectură de etichetă şi introduse în piaţă gamele Tradiţional, Grigorescu, Clasic, Vinars VSOP şi Vinars VS, Nec Plus Ultra, Tezaur şi Mărgăritar.

O schimbare majoră în privinţa designului etichetei, dar şi a modului de închidere a sticlei – prin introducerea dopurilor cu filet – a avut loc pentru gama Nec Plus Ultra. Această schimbare a venit ca o consecinţă firească a deciziei top managementului de a continua să introducă elemente de inovaţie în produsele sale, concomitent cu alinierea la tendinţele globale ale pieţei, răspunzând totodată aşteptărilor şi cerinţelor unui public tânăr, dinamic şi extrem de activ.

În ceea ce priveşte implicarea socială şi sprijinirea unor domenii precum educaţia, cultura şi sportul, din noiembrie 2019, Grupul Jidvei prin Asociaţia Jidvei - Viitor prin Educaţie este partener oficial al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, urmând ca, în perioada următoare, Asociaţia să susţină activitatea C.O.S.R. în vederea pregătirii echipei României – Team Romania – pentru participarea la Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020.

Acesta este contextul în care Grupul Jidvei se apropie de finalul acestui an, pregătindu-se să întâmpine 2020 cu multă încredere şi optimism, dar mai ales cu obiective noi şi ambiţioase. 

Despre Jidvei

Grupul Jidvei (www.jidvei.ro), cel mai mare producător de vin din România, deţine cea mai mare plantaţie viticolă din ţară şi din Europa cu proprietar unic, având 2.500 de hectare de viţă-de-vie şi crame dotate cu cele mai performante echipamente, situate la Jidvei, Tăuni, Blaj şi Bălcaciu, a căror capacitate de stocare impresionantă depăşeşte 35 de milioane de litri.

În zona DOC „TÂRNAVE” – sub denumirea JIDVEI, se produc unele dintre cele mai apreciate vinuri şi spumante româneşti, calitatea acestora fiind confirmată an de an de medaliile obţinute la competiţii internaţionale. Vinurile de Jidvei au fost distinse în ultimii 10 ani cu peste 500 de medalii în cadrul celor mai prestigioase concursuri de profil din lume.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO