Companii

P&G Romania isi separa diviziile ca sa atace piata sarba

14.08.2003, 00:00 33

Procter & Gamble Romania si-a divizat activitatile de la Timisoara, prin constituirea unei firme noi, P&G Materials Management SRL, care se ocupa cu activitati de logistica.
Divizarea activitatii companiei a fost inregistrata la Camera de Comert si Industrii drept o investitie in valoare de 7,3 milioane de dolari, in luna mai a acestui an.
"Suma respectiva nu reprezinta o investitie, ci constituie preluarea de mijloace fixe de catre P&G Materials Management," a declarat Diana Klusch, director de relatii externe al companiei.
In urma infiintarii noii firme, SC Detergenti SA a ramas cu activitatea de productie.
P&G are in vedere mai multe investitii la Timisoara, atat in extinderea capacitatii de productie cat si a centrului de distributie.
Acest lucru ar primi unda verde in momentul semnarii de catre Romania a acordului de liber schimb cu Serbia si Muntenegru.
"Aceasta situatie in care P&G creste investitia in fabrica de la Timisoara reprezinta un exemplu clar ca semnarea acordurilor de liberschimb cu tarile din zona balcanica este un pas important pentru Romania in atragerea mai multor investitii. Odata semnate aceste acorduri de liber schimb, Romania va avea pe langa alte atuuri ca statutul de cea mai mare tara in zona, stabilitate politica si economica si forta de munca educata, un avantaj in plus pentru a putea functiona ca centru de acoperire a zonei Balcanilor pentru diverse companii," a mai spus Klusch.
Ultima masura de extindere realizata la Timisoara a constat in transferarea productiei de detergenti pentru fosta Iugoslaviei din Cehia.
Tot la Timisoara, compania are un centru de distributie pentru toata zona Balcanilor, produsele finite ajungand aici de la diferite fabrici P&G din lume si apoi fiind trimise tarile din zona, in functie de cerere.
"Dupa ce lucrarile de extindere vor fi finalizate, acesta va fi unul dintre cele mai mari centre de distributie din zona," a adaugat Klusch.
Reprezentanta P&G nu a precizat care au fost rezultatele inregistrate de companie pe prima jumatate a acestui an.
Klusch a precizat doar ca P&G si-a consolidat pozitia de lider de piata pe segmentul detergentilor, a produselor de ingrijire a parului, a scutecelor pentru copii, a absorbantelor igienice pentru femei.
"Atat vanzarile cat si profitul s-au aflat pe un trend ascendent," mentionat Klusch.
In 2002, P&G Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 112 milioane de dolari, in crestere cu 10% fata de 2001.
Conform Ministerului de Finante, compania a avut in 2001 o cifra de afaceri de 102 milioane de dolari si un profit de 13,5 milioane de dolari.
Compania a fost anul trecut cel mai mare advertiser de pe piata romaneasca, cu investitii brute (rate card) de 66 milioane de dolari, conform companiei de cercetare de piata CSOP/Taylor Nelson Sofres.
P&G comercializeaza in Romania detergenti (marcile Ariel, Tide, Bonux), sampoanele Pantene, Wash&Go, Head and Shoulders si, mai nou, Clairol Herbal Essences.
De asemenea, compania a intrat, la sfarsitul anului trecut, si pe piata detergentilor de vase, cu marca Fairy.
Conform unor estimari interne, dupa trei luni de la lansare, Fairy ajunsese la o cota de 15-20%.
In plus, compania mai comercializeaza absorbantele igienice pentru femei Always si scutecele pentru copii Pampers.
Principalii sai concurenti pe segmentul detergentilor si al produselor cosmetice sunt Henkel, Colgate-Palmolive si Unilever.
La nivel international, P&G a anuntat recent ca profitul inregistrat pe trimestrul al patrulea, care s-a incheiat la 30 iunie, a crescut cu 5%, la 955 milioane de dolari, pe baza lansarilor de noi produse si a vanzarilor de inalbitori.
Vanzarile companiei au fost de 10,9 miliarde dolari, cu 7% mai mult ca in aceeasi perioada a anului precedent.
Cresteri puternice au inregistrat, in aceasta perioada, pietele din Asia si Europa Centrala si de Est.
Compania a anuntat de asemenea ca estimeaza o crestere cu doua cifre pentru anul fiscal 2004, previziune care include si preluarea producatorului de vopseluri de par german Wella AG.
Preluarea Wella urmeaza a se incheia in luna septembrie, cand P&G va prelua 77,6% din compania germana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO