Companii

P&G raporteaza vanzari de 280 mil. euro la nivel local, in scadere cu 11%

P&G raporteaza vanzari de 280 mil. euro la nivel local, in scadere cu 11%
06.05.2010, 23:07 368

Acesta este al doilea declin anual al vanzarilor raportat deP&G la nivel local, reprezentantii producatorului punand acestlucru pe lipsa de dinamism a consumului pe piata din Romania.

"Rezultatele financiare pe 2009 ale celor 4 entitati juridicedetinute de P&G in Romania au confirmat inca o data atingereaunui stadiu de ma turitate pe piata, observat in anul precedent",au declarat oficialii Procter & Gamble.

Cea mai mare companie detinuta de gigantul american la nivellocal, Procter & Gamble Distribution, a avut anul trecutafaceri in stagnare in moneda locala, insa si-a majorat profitul cu15% fata de 2008, pana la 26,8 mil. lei (6,3 mil. euro). Cu toateacestea, rata profitabilitatii raportata la cifra de afaceri aramas in ultimii 3 ani la un nivel redus, de circa 2%.

"Evolutia rezultatelor financiare din ultimii ani reflectaatingerea unui stadiu de maturizare a pietei incepand cu a douajumatate a anului 2007. Dinamica acestora din perioada 2006-2007 areflectat si o ajustare a pre­turilor de achizitie intragrup,proces care a continuat si in perioada ul terioara", au precizatreprezentantii P&G.

Cifra de afaceri a Procter & Gamble Distribution reprezintavanzarile realizate la nivel local de producatorul american.

Profit de 1,8 mil. euro la fabrica dedetergenti

De partea cealalta, compania care opereaza fabrica de detergentia P&G din Romania, Detergenti SA, cu sediul in Timisoara, aavut anul trecut afaceri de 18,6 mil. euro (78,7 mil. lei), increstere cu 60% fata de 2008, si un profit net de aproape 1,8 mil.euro - de peste trei ori mai mare decat in perioada anterioara.

Cele mai mari investitii in locatia din Timisoara din ultimiidoi ani au fost orientate catre instalarea unei linii noi deproductie, pe care se fabrica detergentul de vase Fairy.

"Din a doua parte a anului 2009, pentru Detergenti SA crestereaproductiei si a productivitatii a inceput sa genereze recuperareainves titiei de capital, reflectata in evolutia foarte favorabila aprofitului com paniei (plus 300% fata de 2008)", au mai mentionatreprezentantii com paniei.

P&G are in total 1.000 de angajati in Romania, dintre careaproximativ 200 de persoane lucreaza in fabrica din Timisoara, undese produc deter gentii Ariel, Tide, Bonux si inalbitorul Ace.Aceasta a fost achizitionata de la stat in anul 1995.

Compania mai detine un centru regional de achizitii inBucuresti, in care lucreaza 230 de oameni si care proceseaza anualcomenzi de peste 10 miliarde de dolari ale companiei catrefurnizorii sai.

In acest moment, P&G deruleaza un proiect de investitii de100 mil. dolari in orasul Urlati din judetul Pra hova, care lamomentul finalizarii va deveni cea mai mare fabrica de sam poane sialte produse de ingrijire a pa­rului a companiei americane la nivelglobal.

Noua fabrica, gata in semestrul doi

Unitatea de productie va fi inaugurata in a doua jumatate aacestui an si va aproviziona in special pietele din regiuneaBalcanilor coordonate de la Bucuresti, dar si Turcia, Rusia siUcraina.

Si fabrica de detergenti din Timisoara a fost transformatatreptat, incepand cu 2007, intr-o unitate regionala de productiepentru P&G. In prezent, 50% din productia de la Timisoara seduce pe pietele externe.

Pentru demararea productiei la Urlati, compania a recrutat panaacum aproximativ 150 de oameni.

Cel mai mare competitor al P&G este producatorulanglo-olandez Unilever, cu afaceri de 192 mil. euro in anul 2008 cubranduri precum Dero, Dove sau Knorr.

Piata bunurilor de larg consum este estimata la aproximativ 20mld. euro si a fost pe un trend descendent in 2009 din cauzacontractiei consumului, cele mai afectate fiind produsele nealimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO