Companii

Ozone: exista discutii pentru noi parteneriate

Ozone: exista discutii pentru noi parteneriate

Ruxandra Nastase spune ca piata farmaceutica ar putea creste cu 10-15% in acest an, iar dintre segmentele pe care Ozone activeaza vitaminele ar putea avea cea mai dinamica evolutie

06.03.2007, 17:59 44

Divizia din Romania a companiei farmaceutice Ozone Laboratories mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 30 mil. euro, in crestere cu 20% fata de rezultatele din 2006.
Ozone a incheiat anul trecut cu vanzari de circa 25 mil. euro pe piata locala, potrivit rezultatelor preliminare ale companiei.
La finalul lui 2006, compania a initiat un parteneriat cu producatorul Europharm Brasov (detinut de GSK) pentru realizarea de Acid Acetilsalicilic (aspirina). Parteneriatul imbraca forma unui contract manufacturing. Un parteneriat pe baza de contract manufacturing presupune "inchirierea" unor capacitati de productie, deja certificate GMP (Good Manufacturing Practice), in cadrul carora se realizeaza medicamente sub un brand propriu.
"Avand in vedere celelalte parteneriate pe care Ozone le-a avut de la intrarea pe piata, dar si si cele pe care le deruleaza, a fost nevoie de o extindere catre un partener cu o experienta mai bogata si care sa ii permita sa se alinieze la cresterea pietei si la cerintele consumatorilor", a spus Ruxandra Nastase, director general al Ozone Romania.
Ozone are in portofoliu aproximativ 150 de produse pe piata locala, cele mai importante arii fiind vitaminele, analgezicele (medicamente folosite in tratamentul durerii), cardiovascularele. Compania nu detine insa facilitati de productie proprii in Romania, ci dezvolta parteneriate pe baza de contract manufacturing cu producatori locali.
In prezent, Ozone realizeaza in parteneriat cu Europharm un singur medicament, insa nu exclude posibilitatea de a face mai multe produse. "Sunt multi factori care deter-mina momentul in care vom putea realiza alte produse aici, insa discutii exista", spune Nastase. Compania Ozone este prezenta pe piata locala din 2001 si a avut o ascensiune puternica in ultimii ani, ritmul de crestere temperandu-se in 2006.
"Ozone a avut de la lansare si pana anul trecut, o perioada in care a crescut foarte mult, datorita in principal faptului ca au fost lansate produse noi permanent. 2007 a fost insa anul in care nu numai piata, dar si Ozone s-au stabilizat si era normal sa se intample asa dupa cativa ani de crestere foarte mare. La acest lucru au contribuit atat maturizarea portofoliului, cat si conditiile de piata", spune Ruxandra Nastase.
In 2006, vanzarile de vitamine detineau 12,4% in totalul cifrei de afaceri a companiei si 27,4% din portofoliul de OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara precriptie) al Ozone. Pentru 2007, estimarile reprezentantilor grupului indica o pondere a vitaminelor de 16,4% din total portofoliu si 27,3% din portofoliul de OTC-uri.
Printre cele mai bine vandute medicamente ale grupului se numara Algozone, cu venituri de circa 2,4 mil. euro, dar si Paracetamol si Enalapril. "Noi speram sa crestem peste piata. Cifra de afaceri pe care ne-am propus-o pentru acest an este de 30 mil. euro, ceea ce ar reprezenta un avans de aproximativ 20%", spune Ruxandra Nastase.
Ea mizeaza pe o crestere a pietei farmaceutice de 10-15%, iar dintre segmentele pe care Ozone activeaza vitaminele ar putea avea cea mai dinamica evolutie.
"Piata din Romania tinde sa se stabilizeze. Segmentul cu cea mai mare dezvoltare vor fi in continuare vitaminele, ele si anul trecut avand o crestere spectaculoasa de 23%. Cred ca si in Romania se va manifesta aceeasi tendinta vizibila in statele din jurul nostru in ultimii ani, unde vanzarile de vitamine au avut cresteri mari, in unele cazuri chiar de zece ori intr-o perioada de cinci-sapte ani. Ele reprezinta categoria cea mai importanta pentru noi si noi deja am investit anul acesta", spune Ruxandra Nastase.
Cei mai importanti producatori locali de medicamente sunt Terapia Ranbaxy, Zentiva, Antibiotice, Sindan-Actavis, LaborMed, Biofarm. Intreaga piata farmaceutica a ajuns la 1,5 mld. euro in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO