Companii

Operatorii locali au prins gustul turismului de concert si incaseaza sute de mii de euro din vanzarea de bilete la turneele din strainatate

12.09.2008, 15:30 64

 

Agentia de turism Explore Travel, cu afaceri de 1,4 mil. euro anul trecut, estimeaza ca va vinde in acest an 2.000 de pachete de vacanta la concerte, al caror pret variaza intre 300 si 1.000 de euro. Anul trecut, agentia a vandut 1.500 de astfel de pachete, care includ transportul cu avionul, doua nopti cazare la hotel si biletul la concert.

"Un fan adevarat va plati pentru a vedea formatia preferata si pentru un pachet pana in SUA sau Asia, daca acel artist nu va concerta undeva mai aproape. Cu siguranta insa ca nu va merge acolo doar pentru concert si va combina astfel vacanta, concertul fiind imboldul necesar pentru a calatori spre acea destinatie", a spus Dragos Pirnog, director de programe in cadrul agentiei Explore Travel.

Astfel, evenimente precum concerte, expozitii, curse de Formula 1 sau meciuri de fotbal reprezinta segmentul pe care sunt nisate inca putine agentii de turism, competitia fiind inca redusa.

"Cel mai ieftin pachet s-ar traduce in doua nopti cazare la un hotel de trei stele, transport avion low-cost si biletul la concert, adica circa 300 de euro", a mai precizat Pirnog.

Cele mai solicitate pachete in 2007 au fost la concertele sustinute de Red Hot Chili Peppers in Munchen, The Police in Amsterdam, Sensation White in Amsterdam, Barbara Streisand in Viena.

Anul acesta turneul Madonnei a fost cel mai cautat de romani. "Am vandut aproximativ 200 de pachete pentru fiecare din concertele de la Paris si Viena si peste alte 100 de pachete pentru concertele de la Londra, Amsterdam, Roma, Berlin si DŸsseldorf", a declarat el. Turismul de concert este in crestere pe piata romaneasca, insa dezvoltarea acestuia depinde foarte mult de evenimentele programate in fiecare an la nivel international.

"De exemplu, daca anul viitor nu vor exista turnee ale unor artisti importanti, poate scadea. Totusi, din informatiile pe care le detinem, si anul viitor vor exista cateva turnee importante, ceea ce ne determina sa pregatim alte oferte", a spus el.

Un volum mare de solicitari au fost inregistrate si pentru The Cure in Viena si Barcelona, Bon Jovi in Amsterdam si Barcelona, REM la Praga, Celine Dion la Viena si ColdPlay la Viena si Praga.

"Ultimele oferte pentru acest an sunt Coldplay la Praga in septembrie, pentru care pachetul costa de la 486 euro/persoana, si REM la Istanbul in octombrie, pentru care pachetul costa de la 438 euro/ persoana", a spus el.

Dragos Pirnog afirma insa ca numarul turistilor straini care aleg sa viziteze Romania si sa participe la un concert al unei vedete internationale este redus. De exemplu, anul trecut au fost cereri pentru concertul Rolling Stones si pentru B'estival. Lipsa strainilor la evenimente in Romania este explicata si prin oferta mai bogata din alte capitale europene si prin faptul ca piata romaneasca are un cuvant de spus in materie de turism de concert de abia de doi ani.

"Multe formatii au venit deja in toate tarile din jurul Romaniei sau canta in acelasi turneu si in Bulgaria, Ungaria, Serbia, iar in aceste conditii nu prea exista interes sa vina in Romania pentru un concert", a declarat el. Destinatiile care vor fi solicitate in perioada urmatoare sunt pentru concertele care vor avea loc in orase precum Copenhaga, Glasgow, Dublin, Nisa.

O alta agentie de turism, Perfect Tour, cu o cifra de afaceri de 12 milioane de euro anul trecut, a vandut in acest an 200 de pachete de vacanta care includ biletul la concertul unui artist.

"Anul acesta pana in momentul de fata

s-au vandut peste 200 de pachete la concerte in strainatate", a declarat Sorin Vaduvoiu, director executiv al companiei. Cele mai cerute destinatii pentru acest gen de evenimente sunt Amsterdam, Praga, Viena, Barcelona, Paris si Roma. Evenimentele cele mai solicitate au fost concertele Madonnei, ale lui Lenny Kravitz, Coldplay, Iron Maiden sau Metallica.

"In acelasi timp aceste destinatii pe care romanii le-au ales pentru concerte sunt si destinatii pretabile pentru city-break-uri", a explicat el. Sorin Vaduvoiu spune ca putem vorbi de o crestere importanta anul acesta a turismului de concert, chiar de o dublare a volumului de servicii turistice legate de evenimente de acest gen.

"Avand in vedere ca anul trecut abia in vara/toamna a inceput sa se manifeste mai puternic cererea pentru acest gen de pachete, anul acesta s-a inregistrat o crestere pregnanta", a spus Sorin Vaduvoiu.

Preturile acestor pachete turistice depind in cea mai mare masura de pretul biletului la concert. In general, un astfel de pachet ridica costuri de 400-500 de euro de persoana. "De regula pretul include biletul de avion, cazare si biletul la concert, oferta fiind personalizata pentru fiecare client in functie de dorintele lui", a precizat el.

Agentia de turism Perfect Tour are pe langa pachetele de vacanta ce includ bilete la concerte, si pachete care ofera spectacole de balet sau de muzica simfonica, festivaluri tematice europene. "In plus clientii mai solicita bilete la curse de Formula 1, la fotbal in Champions League, Euro 2008, wrestling, chiar si bilete pentru spectacole precum Cirque du Soleil si altele", a mai spus Vaduvoiu.

Aproximativ 2-2,5% din cifra de afaceri este asigurata de pachetele turistice care includ bilete la concerte. Directorul executiv mentioneza ca veniturile estimate pentru anul acesta se ridica la 24 de milioane de euro, in conditiile in care in perioada ianuarie-august agentia a consemnat un rulaj de 13 mil. euro.

Vaduvoiu explica lipsa strainilor la concertele din Romania prin faptul ca oferta din alte capitale europene este mult mai bogata si mai variata. "La noi au inceput sa vina trupe reprezentative abia in ultimii doi ani", a spus el.

Pe piata romaneasca sunt doar cateva agentii de turism care ofera pachete turistice ce includ bilete la evenimente, aceasta nisa continuand sa fie putin dezvoltata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO