♦ Contribuţia se referă la totalul pieţei de retail, deci şi la cumpărăturile de alimente, dar şi la cele de electrocasnice, cărţi, materiale de construcţii, modă sau cosmetice ♦ Toată piaţa de retail din România este estimată de ZF la circa 40 mld. euro.
Comerţul online a ajuns să contribuie cu 9% la totalul vânzărilor din retailul românesc, în urcare de la aproape 7% în anul dinaintea pandemiei, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Astfel, avansul în cazul României este de puţin peste 30%, mai mic decât în cazul Poloniei sau al Rusiei, şi chiar decât media regiunii, semn că deşi apetitul pentru shopping pe internet a crescut, offline-ul rămâne „rege“.
De altfel, România este piaţa cu cea mai mică pondere a online-ului în total retail dintre cele analizate de Euromonitor, în Cehia acest canal de vânzări ajungând să reprezinte 16,6%. Asta înseamnă că unu din şase lei cheltuiţi de un consumator pe această piaţă a mers către shopping online. În afara pieţei locale, în toate ţările ponderea sare de 10%.