♦ La baza acestei noi generaţii de chiriaşi stă, în primul rând, nevoia de diversificare a ofertei comerciale, aceste nume fiind folosite şi ca pârghii de promovare a rezidenţialului şi de vânzare a locuinţelor ♦ Mai mult, aceşti chiriaşi vin şi cu o flexibilitate mai mare pentru suprafaţa necesară, spre deosebire de retailul modern, care are formate standard.
Magazine şi servicii noi, altele decât clasicul Mega Image, încep să populeze parterul ansamblurilor rezidenţiale care se construiesc în ultima perioadă în Bucureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schimbă faţa retailului de la parterul blocurilor.
„Este oarecum firesc să beneficiem şi de alt gen de magazine în zone rezidenţiale, adică magazine specializate pe anumite categorii, care acoperă nevoi şi ocazii de consum zilnice, precum măcelării, mezelării, băcănii, coffee shops, cofetării, patiserii, brutării. Şi încă mai este loc pentru alte concepte care ori nu au apărut încă pe piaţă, ori sunt în faze timide de dezvoltare“, spune Cătălina Aldea, retail expert consultant şi managing partner la Aldea Consulting Vision.