Companii

O nouă companie aeriană italiană va intra în România: Air One, low-costul Alitalia, intră pe Otopeni cu zboruri spre Veneţia

O nouă companie aeriană italiană va intra în România: Air One, low-costul Alitalia, intră pe Otopeni cu zboruri spre Veneţia

Intrarea de noi companii low-cost în România vine în contextul în care declanşarea crizei economice i-a scos de pe piaţă prima dată pe operatorii low-cost My Air şi Sky Europe, easyJet şi Malev, compania aeriană de stat a Ungariei.

Autor: Mirabela Tiron

12.04.2012, 00:05 942

"Pe această rută sunt zboruri în fiecare luni şi duminică din săptămână, preţul pentru o călătorie dus-întors fiind de 150 de euro cu toate taxele incluse", a transmis prin telefon un angajat de la serviciul de rezervări al companiei aeriene italiene.

Air One este o companie aeriană italiană low-cost care a fuzionat cu Alitalia în ianuarie 2009. Din 1995 compania operează zboruri între Roma şi Milano, iar treptat către destinaţii din străinătate.

Compania are baze în Milano, Veneţia şi Pisa. Înainte de-a fuziona cu Alitalia, compania Air One era unul dintre concurenţii principali pe piaţa aeriană, cu zboruri spre 35 de destinaţii din Italia, Europa şi America de Nord.

Air One a apărut pe pia­ţă în 1983 sub numele de Alia­dria­tica.

Iniţial com­pania ac­tiva ca o şcoală de zbor, dar şi ca un furnizor de taxi aerian, iar mai târziu a început să pro­gra­meze curse regulate.

Com­pania are în flotă şapte avioane.

Unii vin, alţii pleacă

La începutul acestui an a anunţat că va intra pe piaţă şi compania aeriană low-cost Air Vallee cu zboruri din Bucureşti spre Parma, Florenţa, Pescara şi Milano, dar şi cu zboruri din Iaşi spre destinaţii din Italia.

Italienii de la Air Vallee transmiteau că vor aloca o aeronavă de tip Fokker 100, cu o capacitate de 109 persoane, pentru aeroportul din Iaşi, pe care va avea propria bază operaţională. Air Vallee, operator low-cost înfiinţat în 1987, are baza operaţională la Parma, dar operează şi de pe aeroporturile din alte patru oraşe din Peninsulă.

Intrarea de noi companii low-cost în România vine în contextul în care declanşarea crizei economice i-a scos de pe piaţă prima dată pe operatorii low-cost My Air şi Sky Europe, care s-au confruntat cu mari probleme financiare. Un alt low-cost, easyJet a anunţat că din ianuarie anul acesta se va retrage de pe piaţă. Mai mult şi compania aeriană de stat a Ungariei, Malev, s-a prăbuşit în urma datoriilor mari şi a renunţat la toate cursele operate.

Singurul low-cost care a rezistat şi s-a dezvoltat agresiv pe piaţa din România sunt ungurii de la Wizz Air. Avioanele Wizz Air au transportat din şi înspre România 2,7 milioane de pasageri în 2011, cu 29% mai mult ca în anul anterior, devenind compania aeriană cu cei mai mulţi pasageri transportaţi pe piaţa locală.

Şi anul acesta Wizz Air continuă extinderea pe piaţa locală. Odată cu mutarea zborurilor de pe aeroportul Aurel Vlaicu pe Henri Coandă (Otopeni), ungurii au introdus şi curse spre Palma de Mallorca, Budapesta, Verona şi Memmingen, iar din Arad spre Bergamo.

Pe piaţa aeriană low-cost mai operează Blue Air, controlată de Nelu Iordache. Low-costul cu capital românesc va introduce zboruri pe două noi rute, respectiv pe Bacău-Veneţia şi Bacău-Bergamo.

Se pregătesc de vacanţă cu noi curse

Şi companiile aeriene de linie regulată prezente deja pe piaţa locală vor lansa noi zboruri în programul de vară. Compania de stat Tarom a reintrodus în orar cursele spre Nisa şi Dubrovnik (Croaţia), cu plecare din Bucureşti. De asemenea, compania de stat a crescut frecvenţa pe Bucureşti-Budapesta la trei zboruri pe zi faţă de unul singur, dar şi spre Londra.

Lufthansa va introduce zboruri pe ruta Bucureşti-Berlin din iunie, iar Austrian Airlines va opera cinci curse pe zi pe Bucureşti-Viena faţă de trei anul trecut.

Şi Swiss a dublat frecvenţa de operare pe Bucureşti-Zürich de anul acesta.

Din 25 martie anul acesta cursele low-cost de pe aeroportul din Băneasa s-au mutat pe aeroportul din Otopeni. Astfel, celor cinci milioane de pasageri care soseau sau plecau cu avioanele companiilor aeriene de linie re­gulată de pe aeroportul Otopeni, după cum arată datele de trafic aferente anului trecut, li se vor adăuga 2,4 milioane de pasageri pe care îi transportă anual com­paniile low-cost Wizz Air şi Blue Air.

Având în vedere jucătorii noi care vor intra pe aero­por­tul din Otopeni, dar şi extinderea companiilor pre­zente, traficul de anul acesta l-ar putea depăşi pe cel de anul trecut întregistrat pe ambele aeroporturi din Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO