Cele mai importante branduri străine de la nivel mondial sunt deja prezente în România unde fac afaceri de zeci, sute sau chiar miliarde de euro, multe domenii din economie fiind dominate de mărci internaţionale în frunte cu Apple, Google, Amazon, Coca-Cola, Samsung, Mercedes sau McDonald’s.
Există însă şi excepţii, eşecuri răsunătoare ale unor coloşi care reuşesc să facă afaceri în toate colţurile lumii, dar care nu au reuşit să prindă rădăcini în România, de unde au ieşit fie printr-o vânzare a operaţiunilor, fie printr-un faliment sau o închidere a magazinelor sau cafenelelor.
Shell (energie), OBI (bricolaj), Real (comerţul alimentar), Dunkin’ Donuts (cafenele-gogoşerii), Chevron (energie), ABN Amro (bancar), Debenhams (modă), Easy Jet (aviaţie), Tnuva (FMCG) sau Axa (asigurări) sunt cele zece exituri identificate de ZF care dovedesc că nu toate brandurile internaţionale au priză la publicul din România. Au fost selectate mărci din domenii diferite, însă în fiecare sector în parte există mai multe exemple în acest sens.