Companii

Nu toate brandurile internaţionale prind rădăcini. Eşecuri sau plecări ale unor giganţi străini în şi din România

Nu toate brandurile internaţionale prind rădăcini....

Autor: Cristina Roşca

16.01.2020, 00:08 6775

Cele mai importante branduri stră­­ine de la nivel mondial sunt deja prezente în România unde fac afaceri de zeci, sute sau chiar mil­iarde de euro, multe domenii din economie fiind dominate de mărci inter­na­ţio­nale în frunte cu Apple, Google, Amazon, Coca-Cola, Samsung, Mercedes sau McDonald’s.

Există însă şi excepţii, eşecuri răsunătoare ale unor coloşi care reuşesc să facă afaceri în toa­te colţurile lumii, dar care nu au reuşit să prin­dă rădăcini în România, de unde au ieşit fie printr-o vânzare a operaţiunilor, fie printr-un faliment sau o închidere a magazinelor sau cafenelelor.

Shell (energie), OBI (bricolaj), Real (comerţul alimentar), Dunkin’ Donuts (cafenele-gogoşerii), Chevron (energie), ABN Amro (bancar), Debenhams (modă), Easy Jet (aviaţie), Tnuva (FMCG) sau Axa (asigurări) sunt cele zece exituri identificate de ZF care dovedesc că nu toate brandurile internaţionale au priză la publicul din România. Au fost selectate mărci din domenii diferite, însă în fiecare sector în parte există mai multe exemple în acest sens.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO