Companii

Noul SLK, inspiratie si tehnologie F1

20.06.2001, 00:00 20



Cortina s-a ridicat in sfarsit de pe noul model Mercedes SLK, compania germana sperand ca noul vehicul de lux sa urmeze indeaproape succesul inregistrat de versiunile actuale, ce vor parasi piata in 2003.

Nu numai ca noua vedeta Mercedes va arata radical diferit fata de modelul actual, dar va dispune si de un sistem modificat de retractare a acoperisului, acesta deplasandu-se mai intai spre spatele masinii iar apoi se va plia in portbagaj.

In timp ce liniile estetice au ca inspiratie conceptul SLC - prezentat in 1999 - si monopostul de Formula Unu McLaren Mercedes, tehnica ascunsa sub capota va apropia noul SLK de caracteristicile gamei actuale C-Class.

Acest lucru inseamna ca noul roadster va fi atat mai spatios, cat si mai practic decat SLK 2001. Sistemul de suspensii bazat pe tehnologia Active Body Control - rezervat deocamdata pentru mai scumpele CL si S-Class - va fi, pentru prima oara in acest segment, prezent pe noul SLK, ca si franele electro-hidraulice.

Compania va continua sa ofere numai doua variante de cutie de viteza, una manuala si una automatica, fiecare cu cate sase rapoarte.

Pentru cutia automatica va fi disponibil si sistemul de schimbare a vitezelor de pe volan, similar celui din F1. In ceea ce priveste motorizarea, detaliile sunt deocamdata sarace, insa este foarte probabil ca propulsoarele sa ramana, la inceput, aceleasi.

Astfel, va fi disponibil un motor de 2 litri pe benzina cu patru cilindri in linie supraalimentat, un propulsor de 2,3 litri precum si vedeta de 3,2 litri V6. Surpinzator, noul SLK ar putea fi dotat pentru prima oara si cu un motor diesel, considerat pana acum prea zgomotos pentru un roadster cabriolet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO