Companii

Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern îşi fac loc în top 500 importatori. Importurile marilor lanţuri de retail se ridică la circa 4 mld. euro

Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern...

Autor: Cristina Roşca

03.04.2018, 00:07 667

Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern local se află în topul celor mai mari 500 de importatori din România, poziţiile lor variind puternic - de la 6 la 362 - în funcţie de modelul de business şi de cifra de afaceri.

Lidl şi Kaufland se află la vârful clasamentului, pe când Selgros este aproape de coada topului, iar Cora lipseşte. Importurile totale ale celor zece jucători sunt estimate de ZF la 4 mld. euro la afaceri totale ce sar de 11 mld. euro. Unele reţele pariază masiv pe importuri, cum e cazul Lidl, pe când altele anunţă că peste 50% din produsele de la raft sunt „made in Romania“.

Timp de mai mulţi ani, după căderea Cortinei de Fier, românii au căutat branduri internaţionale consacrate, mărci cu istorie şi renume care să le ofere ceva din gustul capitalismului. Astfel, până în 2009-2010, comerţul modern a urmat la rândul său acest trend. Începând cu anii de criză însă, consumatorii locali şi-au redescoperit apetitul pentru produse „made in România“, astfel că şi retailerii au început dezvoltarea în această direcţie.

Clasamentul celor mai mari importatori din România este condus de Automobile Dacia, Rompetrol Rafinare, Petrotel - Lukoil, Ford România şi ArcelorMittal Galaţi. Lidl este cel mai sus poziţionat retailer, ceilalţi jucători din comerţul alimentar au poziţii variate de la 22 (Kaufland) la 362 (Selgros Cash & Carry).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO