Companii

Nori si ploaie inseamna pentru Pepos scadere a vanzarilor

14.10.2005, 17:35 51

Producatorul de textile Pepos Prod, cu sediul in Oradea, a inregistrat pe primele noua luni vanzari cu 40% mai mici decat cele planificate la inceputul anului, pe fondul vremii nefavorabile si a invaziei de produse din China.

"Suntem o companie care produce costume de baie. Din cauza vremii, anul acesta costumele de baie nu au fost foarte cautate", afirma Edit Gersohn, director al companiei.

Potrivit acesteia, preturile la care se vand produsele chinezesti nu ar acoperi nici macar materialul folosit de Pepos, acesta fiind importat din Italia. "A trebuit sa facem reduceri de preturi ca sa vindem costumele de baie produse anul acesta", precizeaza Gersohn.

Compania produce costume de baie, de aerobic, de gimnastica si lenjerie intima.

Pepos Prod a realizat o cifra de afaceri de 900.000 de lei (250.000 de euro) pe primele trei trimestre ale anului, in crestere fata de perioada similara a anului trecut. Pepos a investit 550.000 lei (150.000 de euro) in extinderea atelierului de productie. Prin urmare, compania va face si o crestere de personal, cu pana la 30%.

O mare parte a producatorilor romani au fost afectati de fenomenul asiatic, unele dintre ele ajungand la profituri minime sau, uneori, chiar pierderi, din cauza textilelor ieftine, de origine chineza, intrate anul acesta pe piata.

Totodata, Uniunea Europeana a stabilit o limita superioara in ceea ce priveste importurile din China.

Pe de o parte, producatorii europeni sunt avantajati de aceasta miscare, deoarece plafonul a fost atins inca din vara. Pe de alta parte, cei ce importa doar materiale de pe piata chineza si care produc hainele in Europa, sub branduri foarte cunoscute, pierd in momentul in care sunt obligati sa apeleze la firmele din UE, cu preturi mai mari.

Romania, care era un paradis pentru marile case de moda europene, datorita mainii de lucru ieftine si a textilelor cu preturi mici, s-ar putea vedea, in curand, parasita in favoarea Asiei. In acest fel, cele mai afectate vor fi fabricile care lucreaza in sistem lohn. Pentru a contracara efectele negative, o parte a producatorilor si-au schimbat strategia si au decis sa produca pentru piata interna.

Preturile practicate de companie sunt intre 25 si 60 de lei (intre 7 si 17 euro). "Ne adresam persoanelor cu un venit mediu, produsele noastre sunt accesibile. Mai ales tinerii ne cumpara", explica reprezentanta Pepos.

Competitorii pe piata romaneasca sunt celelalte firme producatoare de lenjerie intima si costume de baie, printre care ID Sarrieri si Jolidon.

Pepos are magazine in Iasi, Oradea, Timisoara si planuieste sa deschida, in 2006, unul si in Cluj. Compania produce integral pentru piata romaneasca si are actionariat mixt, 50% roman si 50% italian. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO