Companii

Nestle a avut vanzari cu 40% mai mari pe T1, dublu fata de cresterea bugetata pe tot anul

Nestle a avut vanzari cu 40% mai mari pe T1, dublu fata de cresterea bugetata pe tot anul

Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania: In primele trei luni ale anului am inregistrat o crestere intre 15% si 72% pentru toate categoriile si diviziile, precum si in toate regiunile. O contributie importanta a avut-o evolutia pozitiva a pietei.

27.04.2007, 17:35 33

Compania Nestle Romania, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata dulciurilor, a anuntat o crestere de peste 40% a vanzarilor in primul trimestru al anului fata de perioada similara din 2006. Ritmul de crestere raportat de Nestle in primele trei luni este aproape dublu fata de cel din 2006.
Evolutia nu include rezultatele diviziei de hrana pentru animale (Purina, Friskies, Darling) si marcile de inghetata din portofoliul Nestle, comercializate de Nestle Ice-Cream Romania.
"In primele trei luni ale anului am inregistrat o crestere intre 15% si 72% pentru toate categoriile si diviziile, precum si in toate regiunile. Pana in momentul de fata, ne-am depasit tintele si am inregistrat imbunatatiri ale marjelor. Acesta este rezultatul diversificarii portofoliului si cresterii vizibilitatii produselor la punctele de vanzare, precum si imbunatatirii sistemului de distributie. O contributie importanta a avut-o evolutia pozitiva a pietei", a declarat Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania.
Compania si-a planificat o crestere de 20% a vanzarilor totale in acest an fata de 2006, pana la aproximativ 144 mil. euro, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Nuber.
Nestle Romania a trecut pe profit in 2006, dupa ce in anul 2005 inregistrase o pierdere de 0,9 mil. euro, potrivit datelor Ministerului de Finante.
Nestle a inregistrat vanzari totale pe piata locala de 120 mil. euro anul trecut, din care 13-14 mil. euro au reprezentat cifra de afaceri a producatorului de inghetata, cresterea organica fata de 2005 fiind de aproximativ 23% (fara a lua in calcul variatia cursului de schimb), potrivit propriilor date.
Nestle a preluat producatorul de inghetata Delta in 2006, in urma unei tranzactii la nivel international.
Compania Nestle este prezenta pe piata din Romania din anul 1995, prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. Compania a achizitionat fabrica de napolitane Joe din Timisoara in anul 2002. Portofoliul Nestle Romania cuprinde in prezent cafeaua Nescafe, produsele culinare Maggi, dulciurile Joe, Lion sau Kit Kat, cereale (Nesquik, Fitness etc.), mancare pentru copii si petfood.
Pe langa acestea, compania este prezenta pe piata si cu sistemul de vanzare al bauturilor calde Nestle, care a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere dintre categoriile pe care aceasta activeaza.
La nivel local, sunt prezente si alte branduri Nestle, aduse de importatori si distribuitori independenti. Este cazul apelor minerale importate S.Pellegrino, Vittel, Aqua Panna sau Perrier, situate pe segmentul premium al pietei de profil, inca slab dezvoltat in Romania.
Grupul elvetian Nestle, cel mai mare jucator din industria alimentara, la nivel mondial, a raportat vanzari de peste 61 mld. euro (98,5 mld. franci elvetieni) pentru anul 2006, in crestere cu aproximativ 8% fata de perioada precedenta.
Pe piata romaneasca, Nestle concureaza in principal cu companiile multinationale Kraft Foods, Elite, Masterfoods sau Dr. Oetker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO