Companii

Muncim mai mult si tot nu atingem volumele de anul trecut, spune un actionar al Fan Courier

Muncim mai mult si tot nu atingem volumele de anul trecut, spune un actionar al Fan Courier

Adrian Mihai, business development director al Fan Courier: Piata de curierat nu a atins inca punctul critic si cred ca vom putea vorbi de o revenire a acesteia abia incepand cu 2010.

19.08.2009, 00:00 41

Compania de curierat Fan Courier, detinuta de antreprenorii romani Felix Patrascanu, Adrian Mihai si Neculai Mihai, a incheiat primele sase luni cu o cifra de afaceri de 82 mil. lei (19,5 mil. euro), mai mult cu 13,7% in lei fata de aceeasi perioada a anului anterior.

In euro, rulajul companiei se afla la acelasi nivel cu cel din prima jumatate a anului 2008.

"Rezultatele din primele sase luni se inscriu in asteptarile noastre. Preconizam la inceput de an o stagnare a businessului si aveam in vedere pastrarea cifrei de afaceri realizate anul trecut. Vom vedea cum vor sta lucrurile in a doua parte a anului", a declarat Adrian Mihai, business development director al companiei.

Pe piata de curierat, evaluata la peste 200 mil. euro, strategia Fan Courier pentru anul acesta vizeaza consolidarea pe piata interna, care aduce mai mult de 90% din veniturile companiei, estimate anul trecut la 40 de milioane de euro.

"Desi volumul de expeditii a scazut, numarul de kilometri parcursi pentru efectuarea livrarilor a crescut. Prin urmare am facut mai multe drumuri pentru volume mai mici", a explicat Adrian Mihai.

 

Mai putine achizitii

Compania expediaza in medie cate 20.000 de plicuri si 30.000 de colete catre clientii de pe piata business to business. Flota cu care opereaza compania se ridica la aproape 1.530 de masini. Daca anul trecut erau cumparate in fiecare luna cate 30 de masini pentru marirea flotei, acum nu se mai fac aceleasi investitii.

 "Achizitia de masini urmareste sa acopere necesarul desfasurarii activitatii in cele mai bune conditii. Pe de o parte, unele autovehicule trebuie inlocuite din cauza gradului de uzura, normal in industria curieratului. Pe de alta parte, trebuie sustinuta cererea de servicii venita din partea clientilor", a explicat proprietarul companiei.

Numarul angajatilor din firma de curierat cu capital autohton se ridica la peste 2.000 de persoane in trimestrul intai din acest an, din care 1.150 de oameni lucrau in Capitala. Proprietarii companiei spuneau la inceputul anului ca daca indicatorii afacerii se vor incadra in scenariul pesimit, adica o scadere cu 5-6% a cifrei de afaceri, atunci vor lua in calcul efectuarea de restructurari. Primele sase luni din acest an nu pozitioneaza insa compania in acest scenariu.

"S-au facut disponibilizari, insa in baza evaluarii performantelor la locul de munca. Cei care au avut abateri sau care nu au performat corespunzator nu mai fac parte din echipa Fan Courier", a precizat el, fara a oferi date legate de numarul angajatilor concediati.

Schimbarea conditiilor din piata din cauza crizei economice a incetinit cresterea businessului firmelor din curierat. Si compania de curierat Pegasus, in actionariatul careia au intrat anul trecut francezii de la GeoPost impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, a finalizat primele sase luni din acest an cu o cifra de afaceri in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului anterior, acest ritm de crestere fiind considerat de reprezentantii companiei ca fiind peste nivelul pietei.

 

Isi revine abia in 2010

"Piata de curierat nu a atins inca punctul critic si cred ca vom putea vorbi de o revenire a acesteia abia incepand cu 2010", a spus Adrian Mihai.

Afacerea Fan Courier a fost dezvoltata pe piata romaneasca incepand cu anul 1998 de catre cei trei antreprenori, care sunt si executivi in companie. Felix Patrascanu detine functia de managing director, in timp ce Adrian Mihai ocupa pozitia de business development manager, iar Neculai Mihai pe cea de general manager. Compania cu capital autohton, care s-a pozitionat anul trecut pe primul loc ca cifra de afaceri pe piata de curierat, concureaza cu jucatori precum TNT, Cargus, DHL sau TCE Logistica.

Anul trecut au avut loc mai multe tranzactii pe piata de curierat. Astfel, compania Pegasus, a fost preluata de o filiala a Postei Franceze, iar acum se reorganizeaza sub brandul DPD, folosit la nivel international de operatorul francez. De asemenea, gigantul american UPS a cumparat agentul autorizat Trans Courier Service, iar TCE Logistica a preluat brandul firmei Curiero.

Cel mai mare esec din curierat a fost reprezentat de intrarea in insolventa a fostei firme Curiero, care si-a schimbat numele in Letter Express, dupa ce angajatii si masinile au fost mutate pe firma TCE Logistica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO