Piaţa locală de logistică, estimată la 6 miliarde de euro, a trecut de la construcţiile speculative din perioada 2007-2008 la o perioadă în care se construieşte special pentru a îndeplini cerinţele de depozitare pentru o anumită companie - „built to suit“, dar acest lucru a dus la prezentarea de foarte puţine noi proiecte în ultimii doi-trei ani.
„Un factor care influenţează creştera pieţei este decizia marilor companii de externalizare a serviciilor logistice pentru a se concentra mai mult pe principalele activităţi pe care le operează“, declară Emil Ion, managing director la Wim Bosman România. Tot el spune că în ultimul timp, jucătorii din piaţă au început să se confrunte cu scăderea forţei de lucru calificată în domeniul logistic, factor care poate influenţa scăderea performanţei operaţionale şi, implicit, a veniturilor.
Conform datelor companiei de consultanţă imobiliară CBRE, în România există un „stoc“ de spaţii logistice de 2,43 milioane de metri pătraţi, din care 41% în sau în apropiere de Bucureşti. În afară de acestea, CBRE a mai identificat 2,1 milioane de metri pătraţi de spaţiu unde sunt unităţi de producţie pentru industria auto, iar pentru celelalte industrii mai sunt încă 2 mil. mp, ceea ce ridică spaţiul industrial total la 6,51 mil. mp, valoare pentru care însă nu s-au luat în calcul spaţiile ocupate de cei care deţin propriile clădiri, atât de logistică, cât şi de producţie.