Companii

Motivul pentru care a intrat edy Spedition în insolvenţă. Jucătorii din piaţă: "Toţi transportatorii sunt afectaţi"

Motivul pentru care a intrat edy Spedition în insolvenţă .Jucătorii din piaţă:  "Toţi transportatorii sunt afectaţi"

Autor: Bogdan Alecu

31.08.2012, 16:22 19294

Numai preţul la motorină a crescut din ianuarie şi până acum de la 5,68 de lei până la 6,2 lei pe litru.

"Transportatorii nu au nicio apărare în faţa creşterii costurilor, cum ar fi cele legate de com­bustibili, dar şi în faţa neseriozităţii fir­me­lor pentru care se transportă marfa, în con­diţiile în care întârzierile la plată ajung chiar şi la peste 120 de zile", a spus Augustin Hagiu, con­sultant pe probleme de transpor­turi. Numit consilier personal al directorului ge­neral al Autorităţii Rutiere Române (ARR), Augustin Hagiu s-a autosuspendat începând cu data de 15 iunie din funcţia de preşedinte al Federaţiei Opera­torilor Români de Transport (FORT) şi al Confederaţiei Naţionale Rutiere (CNR). El a subliniat că dacă în cazul firmelor de tran­sport, pasageri clienţii plătesc pe loc fie un bilet, fie un abonament, la marfă termenele de plată ajung şi la patru luni, timp în care firma de trans­port trebuie să plătească motorina, sa­la­riile, taxele, service-ul şi anvelopele la ca­mioa­ne.

"Situaţia este dramatică la nivelul întregii in­dustrii, în condiţiile în care 60-70% din com­paniile de transport marfă au probleme la plata serviciilor curente, deoarece nu încasează banii de la clienţi", a spus Augustin Hagiu. Printre măsurile luate de Guvern a fost înca­sa­rea TVA-ului la plata facturii, însă în opinia fostu­lui preşedinte al FORT statul trebuie să reducă şi termenele de plată pentru a combate evaziunea fiscală.

Problema termenelor de plată prea lungi este adusă în discuţie şi de executivul firmei de tran­sport Dunca Expediţii. "Companiile de tran­sporturi traversează în acest moment o pe­rioa­dă dificilă şi există o sumă de factori care afec­tează businessul, inclusiv preţul în creştere la combustibil. În plus, sunt puţine firme care tra­tează cu seriozitate transportatorii, ma­jo­ri­tatea ne tratează ca pe o cenuşăreasă", a spus Con­stantin Daminescu, director executiv al Dunca Expediţii.

Marele căzut

Compania edy Internaţional Spedition a intrat în procedură de insolvenţă la începutul acestei luni, potrivit datelor de pe site-ul tribunalului Hunedoara, pe data de 2 august fiind admisă cererea şi deschisă procedura generală a insolvenţei. Totodată a fost desemnat administrator judiciar firma de reorganizare, lichidare şi administrare Rovigo SPRL. Ulterior, în datele de 8 şi 10 august edy Internaţional Spedition a depus recurs. Con­tac­taţi de ZF, reprezentanţii edy Internaţional Spedition şi nici cei ai casei de insolvenţă Rovigo nu au făcut niciun comentariu până la închiderea ediţiei.

Intrarea în insolvenţă a companiei are loc la aproape două luni de când Alin Popa, 41 de ani, fondatorul şi principalul acţionar al transportatorului cu 82,5% din acţiuni, a decedat într-un accident rutier. Totodată, începând cu data de 16 august Mircea Ţiplea a părăsit funcţia de director general al edy Group.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO