Companii

MOL, minus 2% la carburanţi

Autor: Roxana Petrescu

15.02.2011, 23:48 29

MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar, a avut oscădere a volumelor de carburanţi vânduţi în România de 2% în 2010,dar a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă peste nivelul de 11%,astfel că firma a înregistrat un regres mai mic faţă de celraportat la nivelul întregii pieţe.

Totodată, scăderea vânzărilor de benzină şi motorină de anultrecut a fost mai mică faţă de cea raportată de MOL România în2009, când declinul a fost de 5%.

Potrivit celor mai recente informaţii disponibile, în 2009scăderea la nivelul întregii pieţei de carburanţi a fost de circa6%, iar anul trecut, conform estimărilor făcute de jucătorii deprofil, procentul a fost mai mare faţă de cel consemnat în2009.

"În România, cota de piaţă a MOL a depăşit pragul de 11% în 2010în ciuda scăderii de 2% a volumelor vândute", au declaratreprezentanţii MOL.

Potrivit acestora, segmentul care a mers bine chiar şi în crizăa fost cel al vânzărilor din magazinele din incinta benzinăriilor,unde încasările în lei au fost în 2010 cu 5,4% mai mari faţă decele raportate în 2009.

"În regiunea Europei Centrale şi de Est, în ultimul trimestruPolonia, Slovacia, Cehia şi Estonia au avut performanţe puternice,în timp ce Ungaria, Croaţia şi România încă se află în urmă.Revenirea în întreaga regiune este rezultatul boom-ului dinsectorul de producţie din Germania mai degrabă decât al creşteriicererii interne care este în continuare la un nivel jos din cauzaratelor de şomaj mari şi a creşterii slabe a activităţii decreditare", se arată în raportul anual al MOL.

Potrivit documentului menţionat, MOL a investit anul trecut pepiaţa locală circa 8 milioane de euro. MOL România deţine o reţeade benzinării formată din 126 de puncte de alimentare şi a avut în2009 afaceri de circa 450 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO