Companii

MOL a pierdut 7% din cifra de afaceri ca urmare a schimbului cu Petrom

10.08.2007, 21:00 26

Filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a patra companie ca marime prezenta pe piata petroliera locala, a incheiat primele sase luni ale anului cu o cifra de afaceri de 255 de milioane de euro, in scadere fata de anul trecut, dar cu un profit mai mare cu 6% fata de primul semestru din 2006. Evolutia companiei se inscrie in acelasi trend descris de Rompetrol, grupul petrolier condus de Dinu Patriciu, care a raportat in primele sase luni afaceri in scadere cu 8% pe piata romaneasca pana la un nivel de aproximativ 700 de milioane de euro, dar care a reusit sa treaca pe profit. Rompetrol Rafinare a consemnat un profit net de 11,4 milioane de euro. Spre deosebire de MOL si Rompetrol, rusii de la Lukoil, de exemplu, au avut afaceri cu 52% mai mari in primul semestru al acestui an pana la un nivel de 602 milioane de euro. Petrom inca nu si-a prezentat rezultatele la sase luni, dar in primul trimestru compania s-a confruntat cu o scadere drastica a profitului.
In cazul MOL, scaderea afacerilor a fost cauzata de schimbul de benzinarii realizat anul trecut cu Petrom, cea mai mare companie romaneasca intrata in portofoliul grupului austriac OMV, prin care ungurii au vandut catre Petrom 30 de statii si a cumparat 11, primind o diferenta de bani pentru restul statiilor. Practic, scaderea retelei cu 19 statii a echivalat cu renuntarea la aproximativ 14% din numarul initial de benzinarii.
Potrivit raportului la sase luni emis de MOL Ungaria, cota de piata a filialei din Romania s-a diminuat cu 1,2 puncte procentuale pana la un nivel 11,7% din cauza schimbului cu Petrom. De asemenea, compania a consemnat in primul semestru o scadere de 3,8% a vanzarilor de combustibili de pe piata romaneasca, fata de perioada similara din 2006, in conditiile diminuarii retelei.
Cu toate acestea, volumul mediu al vanzarilor pe statie a crescut cu 11,4% in primele sase luni ale anului, in contextul imbunatatirii eficientei retelei.
Potrivit reperezentantilor MOL Romania, un alt efect al eficientizarii retelei de benzinarii a fost cresterea cu 6% a profitului net consemnat in primele sase luni ale anului. Reprezentantii companiei nu au precizat valoarea profitului net.
"In 2007, MOL Romania va investi 15,4 milioane de euro pentru a-si extinde reteaua de benzinarii cu 9 statii, atat prin investitii greenfield, cat si prin achizitii. In perioada 2008-2010, MOL va pastra un ritm sustinut de cerestere a investitiilor", au declarat reprezentantii MOL Romania.
Grupul ungar si-a anuntat intentia de a-si dubla pana in 2010 reteaua de benzinarii detinuta in Romania prin investitii de sute de milioane de euro. Piata locala este a treia piata ca marime in portofoliul ungurilor dupa Ungaria si Slovacia.
Potrivit raportului MOL, vanzarile de motorina au crescut cu 9,1% in perioada mentionata, dar avansul nu a compensat integral diminuarea cu 19,2% a vanzarilor de benzina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO