Companii
Model de urmat: 16 familii de legumicultori din Vidra şi-au făcut cooperativă şi vând legume în Mega Image
Cooperativa agricolă Legume de Vidra, formată din 16 familii de mici producători din judeţul Ilfov, a vândut anul trecut legume în Mega Image de circa 350.000 de euro, recoltate de pe o suprafaţă totală de 5,5 hectare, din care 3 hectare de solarii.
„În medie, un membru deţine în jur de 1.500 de metri pătraţi de solarii. Niciun producător nu lucrează cu zilieri sau angajaţi, ci în familie. Eu centralizez producţia de legume, îi întreb pe fiecare cât pot livra, anunţ buyerul, care ulterior face comanda“, a spus Sorin Popa, directorul executiv al cooperativei.
În ultimii doi ani, după dezbaterile privind legea „51% produse româneşti în supermarketuri“, retailerii au devenit mult mai interesaţi şi mai flexibili în a colabora cu producătorii agricoli din România şi, în special, cu cooperativele.
„Retailerii aduc ce se caută, că nu îşi doresc să rămână cu marfă pe raft. Până la urmă consumatorul final dictează“, a spus Sorin Popa.
Cooperativele agricole au prins din nou viaţă în România pe măsură ce fermierii au văzut că au piaţă de desfacere garantată şi că pot cumpăra mai ieftin materiile prime agricole.
„Ar fi nemaipomenit dacă am avea 1.000 de astfel de cooperative, însă micii gospodari nu au încredere în ei să se asocieze, iar statul nu-i sprijină să pornească“, a spus Aurel Tănase, preşedintele Organizaţiei Interprofesionale pentru Produse Agroalimentare (OIPA) Legume-Fructe.
În 2017, în România activau 471 de cooperative agricole, cu afaceri cumulate de 991, 2 mil. lei (217 mil. euro), din care doar 217 aveau cifra de afaceri mai mare de zero.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Finanţele ţării la două luni: deraiază cheltuielile cu salariile bugetarilor, bunuri şi servicii şi plăţile de capital
-
Guvernul de la Chişinău vrea sursele de capital pe care le are România. Dorin Recean, premier: Pilonul II şi Pilonul III de pensii alimentează piaţa
-
Cine sunt primii antreprenori care fac investiţii cu fonduri din Tranziţie Justă?
-
Radu Mustaţă, Marsh: Focusul României trebuie să fie pe proiectele mari, strategice. Planul ambiţios pe care România îl are în nuclear este foarte aliniat cu tot ce se înâmplă în jurul nostru
-
Călin Costinaş, Profi: Preţurile la alimente au început să scadă. De la începutul anului, la produsele fresh şi ultrafresh vedem deflaţie
-
Dunca Expediţii: Vedem scădere în mai multe sectoare. Avem doar două-trei camioane săptămânal cu inputuri pentru agricultură, faţă de 10-15 camioane în T1/2023
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Corneliu Perianu, iPensii: Ne-am propus să democratizăm şi să digitalizăm procesul de aderare la un fond de pensii facultative Pilonul III în România
-
Dan Bădin, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România: Investiţiile în energie – favorizate de context, frânate de fiscalitate
-
ZF Investiţi în România! Andrei Timofte, Transilvania Construcţii: În următorii 5 ani vrem să ne dublăm portofoliul de industrial şi să ajungem la 500.000 mp de spaţii logistice şi industriale
-
ELI Parks dezvoltă pentru RetuRO centrul logistic regional din Ploieşti, de 6.200 mp
-
Azi are loc conferinţa ZF HR Trends 2024: „Viitorul resurselor umane, sub presiunea transformărilor”. Piaţa muncii, sub lupă: managerii, directorii de resurse umane, trainerii, consultanţii şi headhunterii discută cele mai importante tendinţe din piaţa resurselor umane
-
ZF Economia verde. Daniela Rusu, Precious Circuit, brand de accesorii care reciclează deşeuri electronice: „Am vrut să fim o portavoce pentru promovarea ideii de sustenabilitate, să transmitem un mesaj privind nevoia de a fi mai atenţi la mediul din jur“
-
Afaceri de la Zero. Geanina Manea pariază pe sucurile naturale presate la rece U LAV şi vrea să le listeze în băcănii
-
Mark Beacom, CEO Black Sea Oil & Gas: Încercăm să luăm decizia de investiţii pentru parcul solar anul acesta şi ne uităm la biogaz ca la o activitate separată de proiectul Midia din Marea Neagră
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Raluca Voicu, Franchwise: Tot mai multe companii antreprenoriale îşi doresc extinderea în afara ţării. Un proiect de dezvoltare în franciză dincolo de graniţe durează între 12 şi 18 luni
-
Best of ZF Power Summit 2024. Giles Dickson, WindEurope: Abia am ieşit din îngrozitoarea dependenţă de gazul rusesc, hai să nu intrăm într-una similară cu China. Putem construi proiectele eoliene cu echipamente europene, iar băncile trebuie să susţină acest interes.