Companii

Model de urmat: 16 familii de legumicultori din Vidra şi-au făcut cooperativă şi vând legume în Mega Image

Model de urmat: 16 familii de legumicultori din Vidra...

Autor: Roana Rotaru

06.07.2018, 00:07 2615
Cooperativa agricolă Legume de Vidra, formată din 16 familii de mici producători din judeţul Ilfov, a vândut anul trecut legume în Mega Image de circa 350.000 de euro, recoltate de pe o suprafaţă totală de 5,5 hectare, din care 3 hectare de solarii. „În medie, un membru deţine în jur de 1.500 de metri pătraţi de solarii. Niciun producător nu lucrează cu zilieri sau angajaţi, ci în familie. Eu centralizez producţia de legume, îi întreb pe fiecare cât pot livra, anunţ buyerul, care ulterior face comanda“, a spus Sorin Popa, directorul executiv al cooperativei. În ultimii doi ani, după dezbaterile privind legea „51% produse româneşti în supermarketuri“, retailerii au devenit mult mai interesaţi şi mai flexibili în a colabora cu produ­cătorii agricoli din România şi, în special, cu cooperativele. „Retailerii aduc ce se caută, că nu îşi doresc să rămână cu marfă pe raft. Până la urmă consumatorul final dictează“, a spus Sorin Popa. Cooperativele agricole au prins din nou viaţă în România pe măsură ce fermierii au văzut că au piaţă de desfacere garantată şi că pot cumpăra mai ieftin materiile prime agricole. „Ar fi nemaipomenit dacă am avea 1.000 de astfel de cooperative, însă micii gospodari nu au încredere în ei să se asocieze, iar statul nu-i sprijină să pornească“, a spus Aurel Tănase, preşedintele Organizaţiei Interprofesionale pentru Produse Agroalimentare (OIPA) Legume-Fructe. În 2017, în România activau 471 de cooperative agri­cole, cu afaceri cumulate de 991, 2 mil. lei (217 mil. euro), din care doar 217 aveau cifra de afaceri mai mare de zero.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO