♦ GSK activează în România prin două firme, Glaxosmithkline Consumer Healthcare SRL (medicamente fără reţetă, produse de îngrijire orală) şi GSK SRL (divizia farmaceutică, produse cu prescripţie şi vaccinuri) ♦ Retragerea reprezentanţei Farma nu va avea impact asupra accesului pacienţilor la medicamentele GSK, acestea urmând să fie aduse prin parteneri ♦ Marii giganţi internaţionali au ales să intre fie prin reprezentanţe directe pe piaţa locală, fie prin intermediul distribuitorilor.
Britanicii de la GlaxoSmithKline(GSK) au decis să închidă operaţiunile diviziei Farma din România, unde activează prin intermediul unei reprezentanţe, fiind vorba de o decizie la nivel internaţional, care priveşte mai multe pieţe din Europa de Sud-Est şi Centrală şi Marea Baltică, după cum au precizat pentru ZF reprezentanţii GSK.
Decizia vine în urma unei schimbări de strategie a companiei, care vizează divizia farma, fără o legătură cu criza COVID-19 sau cu performanţa companiei în ţările vizate de modificări. La nivelul GSK Consumer, adică divizia de OTC-uri şi îngrijire orală, nu vor fi modificări.